• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100402041
  • خبرنگار : 71496

مقدمات برای خروج گروه جدیدی از خانواده‌های عراقی از اردوگاه الهول

مقدمات برای  خروج گروه جدیدی از خانواده‌های عراقی از اردوگاه الهول

یک هیات رسمی عراقی از اردوگاه آوارگان و پناهجویان الهول در حومه حسکه سوریه که تحت کنترل دولت خودمختار کردها قرار داشته و در آن اعضای سابق گروه‌ تروریستی داعش و نزدیکان آنها نیز سکونت دارند، در راستای فراهم کردن مقدمات خروج تمامی خانواده‌های عراقی از این اردوگاه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، این هیات عراقی با هماهنگی فرماندهی ائتلاف ضد داعش وارد منطقه شده و با مدیریت اردوگاه الهول درباره خروج گروه جدیدی از پناهجویان عراقی از این اردوگاه توافق کرد.

این سایت اعلام کرد، هیات عراقی برای اطلاع از شرایط پناهجویان ساکن اردوگاه الهول و هماهنگی برای خارج کردن آنها از این اردوگاه بازدید کرده و در نهایت قرار شد خروج خانواده‌های سوری از این اردوگاه به مقصد رقه و دیرالزور تا پایان خروج خانواده‌های عراقی متوقف شوند.

اکتبر گذشته بیش از ۱۰۰ خانواده عراقی شامل ۴۸۷ نفر از جمله تعدادی خانواده های داعشی‌های سابق از اردوگاه الهول خارج شدند.

در ماه مه پیش از آن نیز در چارچوب توافق امضاء شده میان مدیریت اردوگاه الهول و دولت عراق در سال ۲۰۱۸ برای آزاد کردن ۵۰۰۰ خانواده عراقی، ۳۸۱ عراقی از ۹۵ خانواده از این اردوگاه آزاد شده و به عراق بازگردانده شدند.

در اردوگاه  الهول بیش از ۶۲ هزار تن سکونت دارند که از جمله آنها نزدیک به ۳۰ هزار عراقی و حدود ۲۲ هزار سوری هستند.

طبق گزارش عفو بین الملل، ده‌ها هزار کودک در اردوگاه الهول از آزادی‌های خود محروم بوده و زندگی‌شان در معرض خطر است، همچنین به دلیل اینکه دولت‌ها حاضر به بازگرداندن آنها نیستند، آینده آنها در این اردوگاه نامشخص است.

در گزارش عفو بین الملل در تاریخ ۳۰ نوامبر گذشته آمده است، کودکان ساکن اردوگاه الهول در طول دو سال گذشته غذای مناسب، آب سالم و خدمات اساسی همانند بهداشت و آموزش دریافت نکردند و دولت خودمختار کردها که کنترل اردوگاه را در دست دارد، بازداشت دختران ۱۲ ساله را آغاز کرده و کودکان دو ساله را از سرپرستانشان جدا می‌کند و علاوه بر این، خدمات بهداشتی را نیز برای آنها محدود کرده است.

دیانا سمعان، پژوهشگر امور سوریه در این منطقه اظهار کرد: ده‌ها هزار کودک سوری و عراقی و نیز کودکان سایر کشورها که تعدادشان بیش از ۶۰ تن است، با مشکلات فقر، شوک‌های روانی و خطر مرگ مرد مواجه هستند چرا که کشورهایشان مسئولیت آنها را برعهده نمی‌گیرند و نمی‌پذیرند آنها را به مکانی که امنیت و آرامش وجود دارد، بازگردانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha