• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400100402395

برگزاری نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در قم

برگزاری نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در قم

ایسنا/قم نمایشگاه سوگواره حدیث غربت از ششم دی ماه به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

سید محمد جدا، مدیر سوگواره حدیث غربت، امروز در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: پانزدهمین سال برگزاری نمایشگاه سوگواره حدیث غربت با عنوان نمایشگاه فاطمی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از دوشنبه ۶ دی ماه به مدت ۱۰شب با حضور مداحان، ذاکران و هیئات مذهبی برگزار می‌شود، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید مراجعه کنند.
مدیر سوگواره حدیث غربت افزود: این نمایشگاه هرروزه در ساعت ۱۶ با آوای نقاره آغاز به کار می‌کند و در ساعت ۲۳ نیز با نوای نقاره به کار خود پایان می‌بخشد.
وی ادامه داد: ولادت حضرت فاطمه (س)، واقعه خیبر، واقعه فدک، غدیر خم، محل تدفین پیامبر اکرم (ص)، حدیث کسا، محل غسل و تدفین شبانه، واقعه اخذ بیعت، عاشورا، مسموم شدن امام حسن مجتبی(س) و تیرباران پیکر ایشان  و... در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است و راویان در رابطه با آن‌ها نکاتی را بیان می‌کنند.
جدا تصریح کرد: هر شب مراسم روضه از ساعت ۲۱:۳۰ با حضور مداحان و واعظان اهل بیت (ع) برقرار است.
وی با اشاره به اینکه از روز هشتم در دو سانس ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ و ۲۰ الی ۲۱:۳۰ تئاتر اجرا می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب با ۷۰درصد تخفیف برای سادات و ۵۰ درصد تخفیف برای سایرین در این نمایشگاه فعال است همچنین هر روزه اطعام فاطمی نیز وجود دارد.
جدا با بیان اینکه روز شنبه ۱۴دی ماه نیز مراسم عزاداری آذری زبان‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۶دی‌ماه دسته عزاداری سادات بنی الزهرا نیز به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه به صورت مردمی اداره می‌شود، اظهار کرد:  در سال گذشته در مجموع ۱۰ شب بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
مدیریت سوگواره حدیث غربت یادآور شد: بازدید ویژه مدارس نیز از ساعت ۹صبح تا ۱۵ است که مدارس می‌توانند برای هماهنگی با شماره ۰۹۱۲۷۴۸۰۶۶۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha