• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100402523
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری نخستین رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان

برگزاری نخستین رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان از اجرای رزمایش پدافند شیمیایی در روز یکشنبه پنجم دی‌ماه در یکی از شهرک‌های صنعتی این شهر خبر داد. 

حسن بخشنده امینه، عصر امروز (شنبه، ۴ دی‌ماه)در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: این رزمایش با حضور ۶۰۰ نفر در قالب ۷۵ فعالیت با  هماهنگی ۱۱ کارگروه از ساعت 9 صبح به مدت دو ساعت اجرا می‌شود.

وی افزود: تقویت و افزایش توان تصمیم‌گیری مدیران در شرایط بحرانی و وقوع حوادث، هماهنگی واکنش به موقع در حوادث، شناسایی نقاط تهدید و فرصت شهر برای مقابله با حوادث شیمیایی، ایجاد چارچوب مدیریت یکپارچه به منظور هدایت عملیات اطفای حریق از اهداف این رزمایش است.

وی تصریح کرد: سرعت عمل برای به کارگیری تجهیزات تخصصی، شناخت توانمندی دستگاه‌های اجرایی و سرعت عمل کارکنان تخصصی، مقابله با تشویش اذهان عمومی و جلوگیری از ایجاد ناامنی در شهرستان، شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

به گزارش ایسنا، شهردار کاشان گفت: قرارگاه تاکتیکی پدافند شیمیایی کاشان به فرماندهی شهردار و در قالب کارگروه از جمله رصد و پایش مواد شیمیایی، رفع آلودگی مواد شیمیایی، امنیت عبور و مرور، جستجو و نجات، بهداشت و درمان، انتقال مصدومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری، انتقال مواد خطرناک، تأسیسات و تیم پشتیبانی و تدارکات رزمایش را مدیریت می‌کند.

بخشنده امینه با اشاره به پیشرفت‌های علمی، فنی و نظامی کشور بدون وابستگی به استکبار جهانی، اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل از سال ۸۲ با برنامه‌ریزی‌های سراسری، متناسب با موقعیت جغرافیایی و توانمندی نقاط مختلف کشور به ویژه در کاشان تأسیس شد.

وی گفت: قرار گرفتن کاشان در کریدور شمال به جنوب کشور، وجود آزادراه امیرکبیر در کنار شهر و فعالیت صنایع و کارخانه‌های شیمیایی از جمله موضوع‌های مهم در موقعیت جغرافیایی کاشان و اجرای پدافند است.

شهردار کاشان، افزود: فعالیت ۵۰ کارخانه و انبار مواد شیمیایی و رنگرزی برای صنایع فرش و خطرات ناشی از حوادث آن از دیگر موارد تهدید آمیز است که در بحث پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و پایدارسازی آن به‌عنوان مناطق حساس ضروری است.

همچنین فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در خرداد سال ۹۶ پس از ابلاغ اسناد راهبردی خطرات، پیامدها و وظایف دستگاه‌های همکار با قرارگاه پدافند شیمیایی در سال ۹۷ تاییدیه رزمایش شهری شهردای کاشان را ابلاغ کرد.

سخنگوی رزمایش رزمایش پدافند شیمیایی کاشان نیز گفت: شهروندان کاشانی فردا یکشنیه با مشاهده تردد خودرویی دستگاه‌های خدماتی از جمله اورژانس و آتش نشانی و انتقال تجهیزات به محل اجرای رزمایش دچار هیچگونه نگرانی نشوند.

محمد علی فرجی افزود: شهرداری کاشان به‌عنوان نهاد پیشگام در مدیریت بحران شهرستان تلاش می‌کند با برگزاری رزمایش‌های تعریف شده ملی علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، شهروندان را برای مقابله با بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه و احتمالی آماده کند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آماده‌سازی مردم، مهم‌ترین عامل در مدیریت افکار عمومی است و رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی نیز در تهیه اخبار درست نقش مؤثری را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha