• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400100402586
  • خبرنگار : 50176

استاندار خبر داد:

لرستان در وضعیت آبی کرونا

لرستان در وضعیت آبی کرونا

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در ستاد مقابله با کرونا گفت: به لحاظ رنگ بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پلدختر که در وضعیت زرد قرار دارد سایر نقاط استان آبی هستند.

فرهاد زیویار بیان کرد: طبق روال هفته‌های گذشته، امروز جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برگزار شد که با تأکیدات حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی مبنی بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ستاد همراه بود.

زیویار ادامه داد: اجرای فاز سوم طرح هوشمند واکسیناسیون سراسری از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسه بود که رئیس‌جمهور بر فراهم‌سازی شرایط و اجرای دقیق این طرح تأکید کرد.

وی افزود: موضوع فعال‌سازی مجدد طرح شهید سلیمانی با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در سطح کشور ابلاغ شد که در لرستان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در لرستان با تشریح آخرین وضعیت استان، عنوان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ رنگ‌بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پل‌دختر که در وضعیت زرد قرار دارد سایر نقاط استان آبی هستند که از روند مطلوب مهار بیماری در استان حکایت دارد.

زیویار با اشاره به اینکه شرایط مطلوب استان ریشه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دارد، تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون عمومی تاکنون حدود ۸۶.۱ درصد نوبت اول و ۷۰.۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند و استقبال خوبی نیز از تزریق نوبت سوم وجود دارد.

وی ایجاد پایگاه‌های سیار تزریق واکسن را از اقدامات اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و گفت: طی روزهای اخیر آمار واکسیناسیون در لرستان به‌واسطه ایجاد مراکز ثابت و سیار تزریق واکسن، به حدود ۱۲ الی ۱۵ هزار نوبت تزریق در روز رسیده که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به‌واسطه اقدامات ارزشمندی که در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان انجام شده، خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری کرونا طی هفته‌های اخیر در استان با کاهش قابل‌ملاحظه‌ای مواجه شده که حاصل همکاری هم استانی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش‌های مجموعه کادر درمان استان است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha