• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400100502852
  • خبرنگار : 30054

امنیت محیط کسب و کار در دستان شما

امنیت محیط کسب و کار در دستان شما

تمامی اماکن تجاری صرفه نظر از وسعت و گستردگی، باید تا حدالامکان برابر هرگونه خطرات احتمالی ایمن سازی شوند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دوربین مارکت، مراکز خرید دارای محصولات گران قیمت و دفاتر و ادارات دارای اقلام ارزشمندی مانند، کامپیوتر، اسناد قانونی، پول نقد و ... هستند که لازم است با یک سیستم امنیتی قوی از آنها برابر هرگونه سرقت یا خطرات احتمالی دیگر، محافظت شود.

وجود یک سیاست امنیتی موثر مانند استفاده از آلارم آتش نشانی، دوربین بی سیم ، دزدگیر و... نه تنها محتویات ساختمان را امن نگه میدارند، بلکه باعث کاهش هزینه های بیمه نیز می‌شوند.

در ادامه با چند سیاست و راه امنیتی مناسب برای اماکن تجاری، آشنا می‌شویم.

شناسایی مناطق آسیب‌پذیر

اولین قدم در وضع هر گونه سیستم امنیتی، شناسایی مناطق آسیب‌پذیر است. با انجام یک ارزیابی کامل، نقاط کور و حساس ساختمان را شناسایی کنید.

ایمن سازی در و پنجره

هیچ سیستم امنیتی استانداردی از شیشه های معمولی در درب‌ها و پنجره‌ها استفاده نمی‌کند، زیرا راه ورود سارقین را ساده‌تر می‌کند. استفاده از حصارهای فولادی برای پنجره‌ها و نصب نوارهای فولادی در چهارچوب درب‌ها، ایمنی این نقاط را افزایش داد.

نور پردازی مناسب

با توجه به اینکه اکثر سرقت‌ها در عصر یا شب اتفاق می‌افتد، نصب چراغ‌های امنیتی، می‌تواند یک بازدارنده موثر باشد. حس احتمال دیده شدن و گیر افتادن در سارقین ایجاد می شود، همچنین باعث می‌شود نگهبانان یا ساکنان هر فردی را که به ساختمان نزدیک می شود را بهتر مشاهده کنند.

سیستم قفل‌های ساختمان

گفتن همچین چیزی ممکن است بدیهی باشد، اما نصب قفل‌های مناسب برای محل کسب و کار شما بسیار مهم است. گاهی اوقات قفل‌های خاصی توسط شرکت‌های بیمه مورد نیاز است، بنابراین بررسی کنید که آیا این مورد در مورد شما وجود دارد یا خیر.

استفاده از دزدگیر اماکن  یا سیستم امنیتی تحت نظر

واضح است که محل کسب و کار شما باید دارای سیستم دزدگیر اماکن مناسب باشد. انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد، و یکی از ملاحظات کلیدی به عنوان صاحب کسب و کار این است که آیا به دنبال زنگ نظارتی هستید یا خیر.

یک سیستم امنیتی تحت نظر، به یک شرکت تخصصی متصل است که به یک فرد مشخص شده و پلیس در هنگام خاموش شدن هشدار می دهد و یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کند. با توجه به اینکه بسیاری از مردم صدای زنگ هشدار را نادیده می‌گیرند یا آن را آزاردهنده می‌دانند، مطمئناً همچین سیستمی بسیار کاربردی است.

سیستم هشدار آتش نشانی

خطرات همیشه از جانب سارقین نیست، گاهی حوادث هم رخ می‌دهند. اتصالی کوچک در مدار برقی، روشن ماندن سیگاری در کنار کومه ای کاغذ و... می‌توانند باعث ایجاد حریق در ساختمان شوند. مسلما شب هنگام و زمانی که کسی در ساختمان وجود ندارد، وجود سیستم هشداری که بتواند دیگران را از وجود حریق در ساختمان آگاه کند، در هر ساختمان تجاری و مسکونی نیاز است.

امنیت محیط اطراف ساختمان

اگر ساختمان دارای محوطه ی بیرونی است، مسلما لازم است از دیوار و حصار برای امنیت بیشتر استفاده کرد.

نردبان‌ها، ابزارها یا سطل‌ها یا هرچیزی که امکان بالا رفتن از آنها برای عبور از دیواره‌ی دفاعی محوطه را فراهم می‌کند، از آن منطقه دور نگه دارید . با انجام این کار، ورود دزدان احتمالی به ملک خود را دشوارتر می‌کنید.

امنیت محیط کسب و کار در دستان شما

نصب دوربین بی‌سیم و مدار بسته 

هرچند اکثر کاربرد تصاویر دوربین‌های مداربسته، برای حل جرایم است، اما وجود آنها یک عامل بازدارنده مهم است. با این حال سیستم امنیتی دوربین بی سیم و مداربسته باید تنها به عنوان یکی از جنبه‌های سیستم امنیتی کلی برای محل شما در نظر گرفته شود. دزدها همیشه می‌توانند صورت خود را بپوشانند یا از عکس دوربین دوری کنند. شناسایی نقاط کور ساختمان و تنظیم زوایای دوربین‌های مدار بسته در مکانی با نور کافی، از اقداماتی است که شرکت مسئول ایمن سازی ساختمان باید به آنها توجه ویژه کند.

امنیت و ایمنی محیط کسب و کار، برای هر صاحب کسب و کاری اهمیت بسزایی دارد. ورود سارقین یا آسیب به اموال محیط کاری، نه تنها مایه ی ناراحتی و نگرانی هستند، بلکه می تواند کلیت کسب و کار را نیز تهدید کند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، گزینه‌های امنیتی نیز افزایش پیدا کرده‌اند. انواع دوربین‌های مدار بسته، دوربین بی‌سیم، سیستم دزدگیر و... که همگی امکان نظارت از راه دور را نیز ارائه می دهند، دست شرکت‌های امنیتی و صاحبان مشاغل را جهت امنیت محل کسب و کار خود باز گذاشته است.

شاید نتوان به طور کامل امکان ورود غیرقانونی یا آسیب‌دیدن محل کسب و کار خود را از بین ببرید، اما با اعمال اقدامات ذکر شده در محل کسب و کار می‌توان تمام تلاش خود را برای محافظت از اموال خود، انجام داد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha