• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100503152
  • خبرنگار : 71129

نیمی از افغان‌های همکار انگلیس هنوز در افغانستان مانده‌اند

نیمی از افغان‌های همکار انگلیس هنوز در افغانستان مانده‌اند

مشخص شده که بیش از نیمی از افغان‌هایی که در خدمت نیروهای انگلیسی بودند و به آنها قول داده شده بود به انگلیس منتقل می‌شوند، هنوز در این کشور جنگ‌زده مانده‌اند و با ترس از امنیت جان خود زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وزرای انگلیسی به خلف وعده‌هایی که درباره جابجایی مترجمان و دیگر کارمندان محلی کمک‌رسان به نیروهای انگلیسی در افغانستان داده بودند، متهم شده‌اند.

آنها به افغان‌های حامی نیروهای انگلیسی در این کشور جنگ‌زده قول داده بودند که آنها را به انگلیس منتقل می‌کنند اما پس روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان، این افراد را به حال خود رها کرده و در افغانستان جا گذاشتند. گفته می‌شود که هنوز افغان‌هایی با وجود داشتن شرایط لازم برای انتقال به انگلیس چهار ماه است که با ترس از جانشان در افغانستان زندگی می‌کنند.

چند تن از این افغان‌ها که از قضا مترجم نیروهای انگلیسی بودند به ایندیپندنت گفتند که از ترس طالبان که به دنبالشان است با خانواده‌هایشان مخفی شده‌اند.

این خبر پس از آن منتشر شد که کشورهای غربی اوایل ماه جاری میلادی اذعان کردند که طالبان یک سری کشتارهای هدفمند را علیه اعضای سابق نیروهای امنیتی افغان ترتیب داده است.

ماه گذشته میلادی، گزارشی از سوی دیده‌بان حقوق بشر منتشر شد که نشان می‌داد بیش از ۱۰۰ تن از مقام‌های سابق دولت و ارتش افغانستان در چنین حملاتی از سوی طالبان کشته شدند.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه انگلیس نیز در پاسخ کتبی به پارلمان تایید کرد که از ۳۱۱ تن، ۱۶۷ افغان که سابق بر این در خدمت نیروهای انگلیسی بودند، همچنان در افغانستان گرفتارند، ۹۹ تن در انگلیس و ۴۵ تن هم در کشور ثالث هستند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۱ گفته بود که دولت لندن هر کاری را که لازم باشد قاطعانه انجام می‌دهد تا مطمئن شود که این افراد آنطور که مستحقشان است به صورت امن از افغانستان خارج می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha