• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400100503326
  • خبرنگار : 71452

/نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰/

رونمایی از کتاب روایت یک رویش

رونمایی از کتاب روایت یک رویش

آیین رونمایی از کتاب «روایت یک رویش»، با گفتارهایی درباره زیست جهادی دکتر سعید کاظمی آشتیانی (بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی) با حضور نویسنده کتاب و مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «روایت یک رویش» به قلم ناصر ملائی (از همکاران خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا) عصر امروز و در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

در این مراسم دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر علی منتظری، رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، دکتر حامد علی اکبرزاده، رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی حضور داشتند.
اولویت ایجاد مرکز اسناد جهاد دانشگاهی 

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از کتاب روایت یک رویش گفت: مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی یکی از الگوهای جهاد دانشگاهی است. نیاز است که در کشور چه به صورت انفرادی و چه به صورت موضوعی، تجربیات این نهاد ثبت شود و ان شاءالله این موضوع را برای سال ۱۴۰۱ با جدیت پیگیری می کنیم.

دکتر طیبی  افزود: این ثبت تجربیات موضوع مهمی است که دکتر منتظری هم سال ها آن را مورد اشاره قرار داده و تاکید دارند که نمایشگاه اسناد جهاد دانشگاهی باید ایجاد شود. یکی از مشکلاتی که همواره با آن روبرو هستیم، محدود بودن بودجه است و برای پیشرفت کارها، نیازمند ایجاد زیرساخت هستیم و همواره با مشکل فضا روبرو بوده ایم؛ اما اولویت ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد مرکز اسناد جهاد دانشگاهی خواهد بود. 

دکتر علی منتظری، رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی نیز در سخنان کوتاهی، از اخلاص مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی گفت و تاکید کرد: دکتر کاظمی یک فرد مخلص بود، برای خودش کار نمی کرد، برای جهاد دانشگاهی و خدمت به دیگران تلاش می کرد و این موضوع، رمز موفقیت ایشان بود. اینگونه خداوند نیز به او عزت داد و نامش را جاودان کرد.

دکتر منتظری تاکید کرد: این درسی است که باید از این جهادگر فقید بیاموزیم و امیدواریم بخشی از این تلاش را در  اثری که به همت همکاران سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ثبت شده است، بازخوانی کرده و بیاموزیم.

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رییس  پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نیز در این مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: حرکت مقدس ثبت اسناد و تجربیات جهاد دانشگاهی را با شهید" کاظمی آشتیانی" گ آغاز کرده‌ایم. در آستانه سالگرد شهادت این شهید والامقام، یاد او را گرامی می‌داریم. نام وی همیشه زنده و جاویدان خواهد ماند. 

وی با بیان اینکه نام کاظمی آشتیانی همواره در کنار جهادگران حضور دارد، تصریح کرد: شهیدان جایگاه  والایی دارند و نزد پروردگار خود ارتزاق می‌کنند. از کاظمی آشتیانی همیشه به خوبی یاد می‌شود و نام وی تا ابد زنده خواهد ماند.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به صفت‌های این شهید گفت:  صفت‌های دکتر کاظمی آشتیانی عامل ماندگاری او است. همت بلند، استقامت، روحیه جهادی و قدرت رهبری، هماهنگی و کار جمعی، فرصت‌سازی، قدرت شکوفایی استعدادها، مرد میدان بودن، بخشی از این ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود. 

به گفته رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، افراد بسیاری در پیکره جهاد دانشگاهی حضور داشته‌اند که سرشار از تجربه هستند. این تجربه‌ها باید ثبت و ماندگار شود تا به نسل بعدی ارث برسد. این حرکت شکوهمند از دکتر کاظمی ‌اشتیانی آغاز شده است.

در این مراسم دکتر علی‌اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سخنانی هدف از تألیف این کتاب را ثبت تاریخ شفاهی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق در زمینه علم، فناوری، فرهنگ و آموزش است و این موفقیت‌ها باید به شکلی مناسب روایت شود.

وی افزود: متاسفانه روایتی از فراز و فرودها، اقدامات، دستاوردهای جهاد دانشگاهی و تجربه زیسته جهادگران وجود ندارد و به همین دلیل ما در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی پروژه تاریخ شفاهی این نهاد را آغاز کرده‌ایم.

وی در خاتمه خواستار حمایت جدی از این اقدام شد و گفت: تا کنون دو جلد از مجموعه تاریخ شفاهی جهاد دانشگاهی منتشر شده و امیدواریم بتوانیم مجلدات بیشتری را با حمایت دست‌اندرکاران به زودی منتشر نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha