• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100503407
  • خبرنگار : 71588

تشکیلات خودگردان: سیاست‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی به مثابه بازی با آتش است

تشکیلات خودگردان: سیاست‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی به مثابه بازی با آتش است

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، هدف از حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و دارایی‌های آنها ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای احیای روند سیاسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تلاش و همکاری برای تحت فشار قرار دادن دولت "اسرائیل" جهت توقف شهرک‌سازی و تجاوزات شهرک‌نشینان اسرائیلی شد که هدف آن اساسا ناکام ماندن تلاش‌های آمریکایی و بین‌المللی برای احیای روند سیاسی است.

ابوردینه همچنین تصریح کرد: ما هرگز اجازه تداوم تجاوزات اشغالگران و شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه ملت فلسطین را که از تمامی وسایل دفاع از حقوق خود برخوردار هستند و همچنین اجازه کوچک شمردن توانمندی‌ها و عزم راسخ آنها را نمی‌دهیم.

وی تداوم تجاوزات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه ملت فلسطین را محکوم کرد که آخرین آن حملات تروریستی به روستاهای برقة، سبسطیة و بزاریا است که در نتیجه آن بیش از ۲۵۰ شهروند فلسطینی زخمی، مسیرها بسته و املاک و دارایی آنها تخریب شدند و باعث ایجاد رعب و وحشت در کودکان شد.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، وضعیت کنونی به خاطر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی به مثابه بازی با آتش است که امری غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است و هرگز اجازه تداوم آن داده نخواهد شد.

نبیل ابوردینه ادامه داد، هیچ زور و قدرتی وجود ندارد که بر ملت فلسطین تحمیل کند که چه باید بکنند و آنها از قدرت، عزم و اراده برخوردارند و توانایی مقابله با تمامی توطئه‌چینی‌ها علیه مسأله فلسطین را دارند.

وی خواستار مداخله فوری جامعه جهانی و در رأس آن شورای امنیت برای فراهم کردن حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین شد، زیرا "اسرائیل" نمی‌تواند به عنوان دولتی فراتر از قانون به فعالیت خود ادامه دهد.

از سوی دیگر، جنبش فتح تجمع اهالی روستای "برقة" واقع در شمال کرانه باختری و ناکام گذاشتن تلاش شهرک‌نشینان مورد حمایت ارتش رژیم صهیونیستی و برگزاری راهپیمایی بازگشت به کانون شهرک‌سازی از سال ۲۰۰۵ را ستود.

در جریان درگیری‌ها در دو شهرک بُرقة و بَزّاریا واقع در شمال کرانه باختری حدود ۳۰۰ فلسطینی زخمی شدند که ۱۰ تن از آنها با گلوله جنگی و ۵۷ تن با گلوله مشقی زخمی شدند.

در همین راستا، محمود العالول، رئیس جنبش "فتح" در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد، مسأله مهم در برقة، وضعیت همبستگی و تکامل بین تمامی ملت فلسطین است.

وی ادامه داد: ما و ملت فلسطین اصرار داریم که نمی‌توانیم اجازه دهیم طرح‌ها و برنامه‌های شهرک‌نشینان عملی شوند و با تمام قدرت با آنها مقابله خواهیم کرد.

العالول همچنین تصریح کرد: ما هیچ گزینه‌ای جز مقاومت نداریم و از اراضی و ملت فلسطین دفاع خواهیم کرد.

در همین رابطه، اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح تصریح کرد، همزمان با اینکه جهان میلاد حضرت مسیح را جشن می‌گیرد، رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان و تجاوز آنها علیه فلسطینیان بی‌گناه حمایت می‌کند.

القواسمی اظهار کرد، این عزم و اراده در کوه نابلس به مثابه پیامی به تل‌آویو است که هر اقدامی عکس‌العملی به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha