• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400100503411
  • منبع : سازمان قضایی نیروهای مسلح

تور یک روزه آموزشی فرماندهان سپاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح

تور یک روزه آموزشی فرماندهان سپاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح

تور یک روزه آموزشی جمعی از فرماندهان سپاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان سپاه در تور یک روزه‌ای ضمن شرکت در یک کارگاه آموزشی، با حضور در بخش‌های مختلف دادسرا و دادگاه‌های نظامی تهران از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی در سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار گرفتند.

حاضران در این تور آموزشی را ۲۱ تن از فرماندهان شرکت کننده در دوره دوم شهید سلیمانی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل تعدادی از فرماندهان سپاه‌های استانی، جانشینان فرماندهان سپاه‌های استانی، معاونان هماهنگ کننده و عملیات سپاه‌های استانی و چند تن از فرماندهان سپاه شهرستان‌ها تشکیل می‌دادند.

دانش آموختگان، ابتدا در یک کارگاه آموزشی در جریان فرآیند دادرسی در دادسرا و دادگاه‌های نظامی قرار گرفتند.

محمدرضا یزدانیان معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در این کارگاه آموزشی گفت: دادگاه‌های نظامی بر اساس اصل ۱۷۲ تنها محکمه اختصاصی هستند که در قانون اساسی جایگاه دارند و به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی کارکنان نیروهای مسلح و سایر جرایمی که به موجب قانون در صلاحیت این مرجع است، رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: قبل از انقلاب مجموعه‌ای تحت عنوان دادرسی ارتش به جرایم نظامیان رسیدگی می‌کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهایی همچون سازمان قضایی ارتش، دادگاه‌های انقلاب ارتش و دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب سپاه پاسداران تشکیل شد و در نهایت در سال ۶۴ با تصویب قانون دادرسی نیروهای مسلح و ادغام همه آنها، سازمان قضایی نیروهای مسلح شکل گرفت.

یزدانیان در ادامه به تشریح مأموریت ها، ساختار و صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداخت و برخی از جرایم مهم نظامی را تبیین کرد.

فرماندهان در ادامه، از دفتر دادسرا و شعب دادیاری، بازپرسی و اجرای احکام دادسرای نظامی همچنین شعب دادگاه‌های نظامی تهران بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه دادرسی در سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha