• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100603499
  • خبرنگار : 71659

در گفت‌وگو با المیادین،

مادورو: آیت‌الله خامنه‌ای مردی با درایت است/ کل جهان از احیای سوریه شگفت زده خواهد شد

مادورو: آیت‌الله خامنه‌ای مردی با درایت است/ کل جهان از احیای سوریه شگفت زده خواهد شد

رئیس جمهور ونزوئلا در گفت‌وگو با «المیادین» اظهار کرد مردم ونزوئلا در برابر حملات وحشیانه امپریالیسم آمریکا و متحدانش مقاومت کرده‌اند و اکنون در مورد روابط با برخی کشورها از جمله ایران و سوریه صحبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت که کشورش در نتیجه کار مستمر شاهد روند بهبود اقتصادی است و سال 2021 اولین سالی است که کشورش از آغاز تحریم‌های امپریالیسم آمریکا، رشد اقتصادی به ثبت رسانده است.

مادورو گفت: نه تنها مقاومت کردیم، بلکه تأکید کردیم که بر اساس کار گروهی باید پیشرفت کنیم. بر این اساس ونزوئلا به تدریج در حال پیشرفت واقعی اقتصادی است و می‌خواهد بر اساس کار جمعی و گروهی و با فعال کردن همه بخش‌های اقتصادی پیشرفت کند.

وی گفت: من به عنوان رئیس جمهور باید در حد این ملت قهرمان می‌بودم. فیدل کاسترو، رئیس فقید کوبا به رئیس جمهور چاوز می‌گفت که انسان باید در هر شرایطی مبارزه کند و معتقد بود که باید تا آخرین نفس مبارزه کرد. ما مردمی هستیم که در برابر حملات امپریالیسم آمریکا و متحدانش در جهان مقاومت کرده‌ایم.

رئیس جمهور ونزوئلا که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: خوان گوایدو رهبر مخالفان، نوعی «فرانکنشتاین» سیاسی است که شکست خورد. امپریالیسم هم معتقد است که ونزوئلا متعلق به آن است و از طریق سبک استعماری خود می‌تواند رئیس‌جمهوری را منصوب کند. باید امپریالیسم و ​​فرانکشتاین آنها را در باتلاق رها کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با المیادین به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: هیچ کس در جهان وجود ندارد که از ما بخواهد تا دست از فلسطین برداریم. فلسطین جایگاه بسیار والایی دارد و جنایتکاران تمامی این جنایاتی که در حق ملت فلسطین انجام می‌دهند، روزی باید تاوان آن را بدهند.

وی ادامه داد: حمایت من از فلسطین همه جانبه است و تا ابد ادامه خواهد داشت. ما از جهانیان می‌خواهیم که فلسطین را به حال خود رها نکنند. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین بی سابقه است و قتل زنان و کودکان غیر قابل توصیف است.

مادورو با تاکید بر اینکه فلسطین مستحق حمایت مستحکم و شجاعانه حاکمان کل جهان است، گفت: فلسطین فریاد کمک می‌زند. فلسطین از شما می‌خواهد که از آن حمایت کنید، زیرا هر روز در معرض جنایات و کشتار جوانان است.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط ونزوئلا و سوریه اشاره کرد و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه  را «مردی شجاع، قهرمان و مبارز» خواند. وی گفت: سرنوشت (سوریه) این بود که یک جنگ تروریستی را تحمل کند.

وی افزود: مردم سوریه در طول 11 سال گذشته رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند و آنها می‌دانند که چگونه استقامت کنند و چگونه پیروز شوند. ارتش سوریه به همراه مردم سوریه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این کشور قیام خواهند کرد. سوریه دوباره و به طور کامل آزاد خواهد شد.

مادورو تأکید کرد که جهان عرب و کل جهان از چگونگی احیای سوریه در سال‌های آینده شگفت‌زده خواهند شد.

مادورو در ادامه به روابط خوب کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران همیشه خوب بوده است، چه در دوره احمدی‌نژاد، چه در دوره حسن روحانی و چه اکنون در دوره ابراهیم رئیسی.

او گفت که با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بر سر مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید به توافق رسیده است: کمیته بین دولتی دو کشور در حال کار بر روی این پروژه‌های جدید است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را تحسین کرد و ایشان را «مردی با درایت و برخوردار از هوش بالا» خواند.

مادورو همچنین شهید سردار سلیمانی را مردی شجاع و خوش‌بین در زندگی توصیف کرد  و گفت: خدا را شکر می‌کنم که با ایشان آشنا شدم.

وی خاطرنشان کرد: «سردار سلیمانی با تروریسم و ​​جنایتکارانی که به مردم محور مقاومت حمله کردند، مقابله کرده بود. او مرد شجاعی بود.»

مادور از سفر سردار سلیمانی در سال ۲۰۱۹ و در جریان «جنگ برق» امپریالیسم علیه ونزوئلا به این کشور خبر داد و گفت: سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و درباره زمینه‌های مختلف کهربایی از جمله سیستم برق، صحبت کردیم و همه چیزهایی که با او صحبت کردیم اجرا شد.

رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم بلند کردن مجدد صدا در محکومیت جنایت ترور قهرمان شهید سردار سلیمانی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۰۶ ۰۱:۵۹

آخ جون ونزوئلایی ها رو هم شیعه میکنیم میاریمشون تو خط رهبری و ولایت نماز جمعه تو کاراکاس