• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400100603547
  • خبرنگار : 71452

/نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰/

حاشیه‌نگاری روز نخست نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

حاشیه‌نگاری روز نخست نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

نخستین روز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی با بازدید رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، امضای چند تفاهم‌نامه همکاری مشترک، رونمایی از یک کتاب و یک محصول، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو، روز یکشنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ حال و هوای دیگری داشت. بنرهای راهنما از بزرگراه چمران و خیابان‌های اطراف، شما را به سمت محلبرگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی هدایت می‌کردند. در محوطه بیرونی نمایشگاه، جنب‌وجوش عجیبی به چشم می‌خورد. وارد سالن بزرگ نمایشگاه که شدیم، با غرفه‌هایی روبرو شدیم که تجهیزات درون هرکدام و نامی که بالای هر غرفه نصب شده بود، حوزه فعالیت هر بخش را مشخص می‌کرد. (مصادیق عینی "ما می‌توانیم" در بوستان گفتگو)

سالن "تهران" اگرچه میزبان غرفه‌هایی کم‌تعدادتر است، اما حجم دستاوردهای به نمایش گذاشته در این بخش بسیار زیاد هستند. در این سالن، غرفه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی؛ علوم پزشکی؛ کشاورزی و منابع طبیعی؛ پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)؛ دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر حضور دارند.

از گیت‌های تعبیه شده میان دو سالن عبور کرده و وارد سالن "گلستان" می‌شویم. تراکم غرفه‌ها در این بخش بسیار زیاد است و خبرگزاری‌ها، دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی وابسته به جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی در این سالن حضور دارند.

دیدن دستاوردهای مختلف پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، مؤسسه‌ها و سازمان‌های وابسته به جهاد دانشگاهی در یک قالب یک نمایشگاه واحد و بزرگ، برای ما نیز که خود را عضوی از این نهاد پویا و فعال در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و فرهنگی می‌دانیم، باعث غرور و افتخار است.  

غرفه خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) هم در سالن گلستان واقع شده است. در بدو ورود به غرفه، نگاهمان روی تصویر همکاران فقیدمان محمدحسن قریب، اسماعیل عمرانی و لبخند زیبای مهشاد کریمی قفل می‌شود و خاطرات تلخ از دست دادن همکاران عزیزمان، دوباره زنده می‌شود.

حاشیه‌نگاری روز نخست نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

نخستین روز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰، روز شلوغ و پر کاری بود. این نمایشگاه با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی افتتاح شد. رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که این نمایشگاه، نمادی است که می‌توان با اطمینان به نیروی داخلی اتکا کرد. (نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی، نماد اطمینان به نیروی داخلی است)

سردار مهدی رحیمی، معاون علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین؛ حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه قم؛ علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی؛ رضا کاظم نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران؛ علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی؛ دکتر عبدالرضا مجدالدین، مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در روز نخست از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

در کنار بازدید مسئولان از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، شاهد انعقاد چند تفاهمنامه و رونمایی از چند دستاورد در این نمایشگاه بودیم. تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جهاد دانشگاهی به امضای دکتر بابک نگاه داری، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی رسید.

همچنین مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در نخستین روز نمایشگاه برگزار شد.

در نخستین روز از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، از کتاب "روایت یک رویش"؛ گفتارهایی درباره زیست جهادی دکتر سعید کاظمی آشتیانی (بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی) نیز رونمایی شد.

حاشیه‌نگاری روز نخست نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

همچنین از کیک فراسودمند عناب، محصول مشترک پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاد دانشگاهی و آستان قدس رضوی رونمایی شد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، دکتر جواد اوجی، وزیر نفت و دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز دوشنبه ششم دی‌ماه از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید خواهند کرد و در حاشیه این بازدیدها، چند تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد و مراسم رونمایی از کتاب برگزار خواهد شد.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از صبح یکشنبه ۵ دی ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز به کار کرده است، تا پنجشنبه ۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha