• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100603961
  • خبرنگار : 71588

حماس: مقاومت بهترین راه برای بازپس‌گیری حقوق سلب شده فلسطینیان است

حماس: مقاومت بهترین راه برای بازپس‌گیری حقوق سلب شده فلسطینیان است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم اشغالگر نسبت به خطرات اوضاع و پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی در سیزدهمین سالروز "نبرد فرقان" اعلام کرد، گزینه مقاومت فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه و شعله‌ور شدن انتفاضه علیه دشمن صهیونیستی، بهترین راه برای بازپس‌گیری حقوق سلب شده فلسطینیان و آزادی اراضی فلسطینی، دفاع از ملت، اصول، مقدسات و اسرای فلسطین است.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین و مقدسات آن با گذشت زمان از بین نمی‌روند و به فراموشی سپرده نمی‌شوند و کسانی که این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه و بازخواست خواهند شد. یاد ملت فلسطین زنده خواهد ماند و فراموش نخواهد شد و به خون پاک شهدا که این اراضی مبارک را سیراب کردند، وفادار باقی خواهیم ماند تا مقاومت و پایداری در آن بی‌وقفه شکوفا شود و انتفاضه تا زمان آزادی و بازگشت فلسطینیان به آن در هر وجب از اراضی فلسطینی ادامه می‌یابد.

در بیانیه این جنبش همچنین آمده است: آزادی تمامی اسرای مرد و زن از زندان‌های رژیم صهیونیستی، یک مسئولیت ملی و جزو اولویت‌های حماس است و سربازان رژیم اشغالگر که در چنگ مقاومت هستند تا زمانی آزادی کامل اسرای قهرمان ما هرگز نور را نمی‌بییند.

در این بیانیه همچنین آمده است: تداوم محاصره نوار غزه به مدت بیش از ۱۵ سال و عدم پایبندی صهیونیست‌ها به بازسازی آنچه که در نتیجه اشغالگری ویران شده‌اند، موجب افزایش درد و رنج بیش از دو میلیون تن از شهروندان این منطقه و وخیم‌تر شدن بحران‌های انسانی و معیشتی ساکنان آن شده است و ما نسبت به خطرات این اوضاع  و پیامدهای آن هشدار می‌دهیم.

جنبش حماس از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تا برای پایان بخشیدن به این محاصره ظالمانه فورا اقدامی اتخاذ کنند.

این جنبش تاکید کرد: ما هرگز تداوم تجاوز، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی اراضی، ملت و مقدسات فلسطین در کرانه باختری، شهر قدس، مسجدالاقصی، حرم ابراهیمی و داخل اراضی اشغالی را نمی‌پذیریم و دشمن صهیونیستی باید پس از نبرد شمشیر قدس به خوبی درس بگیرد. مقاومت به تقویت قدرت و توانایی خود ادامه می‌دهد که آخرین آن رزمایش "الرکن الشدید ۲" بود و ما در برابر این تنش‌ها و تجاوزات دست بسته و بی‌تفاوت نخواهیم ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha