• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100604060
  • خبرنگار : 71661

اذعان روسیه به ادامه حمایت نظامی از مالی

اذعان روسیه به ادامه حمایت نظامی از مالی

چند روز پس از آنکه کشور مالی، حضور مزدوران نظامی روسیه در این کشور را تکذیب کرد، یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه گفت که مسکو همچنان به کشور مالی کمک نظامی می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه، کانادا و ۱۳ کشور اروپایی، پیش‌تر مسکو را به اتهام اعزام پیمان‌کاران شخصی نظامی گروه واگنر به کشور مالی، محکوم کردند، این در حالی است که دولت مالی با اسلام‌گرایان این کشور درگیر است.

دولت مالی در روز شنبه، حضور مزدوران نظامی روسیه در این کشور را رد کرد؛ اما گفت، "مربیان روس" طبق یک توافق دوجانبه میان مسکو و باماکو، در آنجا حضور دارند.

در ماه اکتبر، بر اساس آنچه دولت مالی، آن را قراردادی تجاری با روسیه می‌داند، یک هواپیمای باری حاوی چهار فروند بالگرد، تسلیحات و مهمات روسی، وارد مالی شد.

خبرگزاری نووستی امروز (دوشنبه) به نقل از پیوتر ایلیچوف، رئیس دپارتمان سازمان‌های بین‌الملل در وزارت خارجه روسیه، گفت، باماکو در مبارزاتش با جنگ‌طلبان، حق دارد با هر شریکی که می‌خواهد، همکاری کند.

به گزارش این خبرگزاری، ایلیچوف گفت: ما به دفاع از منافع قانونی باماکو در سازمان ملل ادامه داده و همچنین از طریق کانال‌های رسمی از شرکای خود در مالی در زمینه‌های نظامی و فنی-نظامی، حمایت می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که گروه واگنر نماینده دولت روسیه نیست؛ اما پیمان‌کاران خصوصی نظامی، تا زمانی که قوانین روسیه را زیر پا نگذاشته‌اند، حق دارند در هرجای دنیا فعالیت کنند.

ایلیچوف همچنین گفت که خروج فرانسه از پایگاه‌های نظامی در کشور مالی، می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند. پاریس پیش‌تر شایعات مبنی بر خروجش را تکذیب کرده بود.

ایلیچوف همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تلاش برای مداخله در تصمیم‌گیری‌های یک کشور مستقل از طریق تهدیدات و باج گیری‌های آشکار، نشانگر استعمار نوین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha