• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400100704474
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اداره فناوری‌های جهاد کشاورزی اردبیل خبرداد:

خرید یک‌هزار و 505 دستگاه ادوات کشاورزی در سال جاری

خرید یک‌هزار و 505 دستگاه ادوات کشاورزی در سال جاری

ایسنا/اردبیل رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال با پرداخت تسهیلات و به همت کشاورزان یک‌هزار و 505 دستگاه ادوات کشاورزی و ماشین‌آلات خریداری و به این ناوگان افزوده شده است.

مسعود آسیابی‌زاده 7 دی در جلسه ارتقا مکانیزاسیون بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای توسعه مکانیزاسیون‌های کشاورزی استان و با هدف ایجاد شرایط مناسب برای جذب انواع ماشین‌ها و ادوات کشاورزی با اولویت ماشین‌ها و ادوات کشاورزی حفاظتی اقدامات خوبی در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل انجام شده است.


وی مساعدت ویژه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و اختصاص ردیف اعتباری مشخص را به این حوزه در سال جاری یادآور شد و تصریح کرد: این میزان اعتبارات با رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته به یک‌هزار و 300 میلیارد ریال افزایش یافته است.


رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی استان با همکاری بانک کشاورزی علاوه بر جذب کامل اعتبارات تخصیصی استان، تلاش کردیم تا بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار مازاد بر سهمیه را نیز در 9 ماهه امسال جذب کنیم.


آسیابی‌زاده افزود: رقم این تسهیلات مازاد جذب شده یک‌هزار و 520 میلیارد ریال بوده که 117 درصد جذب تسهیلات برای خرید انواع ماشین‌ها و ادوات کشاورزی انجام شده و همچنان اعطای تسهیلات در این حوزه ادامه دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این راستا علاوه بر خرید 506 دستگاه انواع تراکتور، 40 دستگاه انواع کمباین، تعداد 715 دستگاه انواع ادوات کشاورزی از محل تسهیلات پرداختی خریداری شده است.


آسیابی‌زاده اضافه کرد: 244 دستگاه انواع تراکتور نیز در قالب خرید نقدی به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده که علاوه بر تحقق اهداف سازمان، در نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی و تجهیز استان به انواع ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با رشد و ارتقا ضریب مکانیزاسیون در 9 ماهه امسال روبه‌رو هستیم.


وی بیان کرد: در سال جاری با پایلوت قرار گرفتن استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های مجری طرح جهش تولید در دیم‌زارها و تأمین اعتبار ویژه در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه خرید انواع ادوات کشاورزی اختصاصی طرح بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام در حال انجام است.


آسیابی‌زاده ادامه داد: با معرفی تعداد 289 دستگاه با معرفی سازمان جهاد کشاورزی تعداد 289 دستگاه انواع ادوات کشاورزی با اولویت کارنده‌های کشت مستقیم در مجموع استان اردبیل با معرفی تسهیلات به ارزش 235 میلیارد ریال انجام شده که استان اردبیل جز 3 استان نخست کشور قرار گرفته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال جاری و با هدف توسعه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی و طرح ضریب ارتقا محصولات راهبردی با تخصیص 27 هزار و 580 میلیون ریال اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض، 35 دستگاه انواع ریز دانه‌کار و سمپاش خریداری و تحویل متقاضیان شده است.


آسیابی‌زاده اهمیت شناسنامه‌دار کردن ماشین‌آلات کشاورزی خودگردان اعم از تراکتور و کمباین را یادآور شد و تصریح کرد: با همکاری پلیس راهور استان بیش از 96 درصد ماشین‌های کشاورزی استان تاکنون شماره‌گذاری شده و اسناد مالکیت و پلاک برای آنها صادر شده است.


وی گفت: 4 درصد از ماشین‌های کشاورزی باقیمانده فاقد پلاک به علت مشکلات موجود از جمله فرسودگی بالای تراکتور یا کمباین یا مشکلات وراثتی مالکین ماشین‌آلات امکان شماره‌گذاری آنها وجود ندارد که در صورت رفع مشکلات به وجود آمده امکان شماره‌گذاری توسط پلیس راهور مهیا خواهد شد.


آسیابی‌زاده افزود: با توجه به اهمیت کاهش میزان ریزش و ضایعات برداشت محصول توسط کمباین در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از توان کارشناسی سازمان نظام مهندسی با به کارگیری 30 نفر طرح معاینه فنی کمباین در 2 مرحله انجام شده است.


رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 421 دستگاه انواع کمباین از داخل استان و 135 دستگاه کمباین مهاجر در سطح مزارع غلات استان در قالب این طرح مورد معاینه فنی قرار گرفتند.


وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در همین راستا و در زمان برداشت غلات استان با تشکیل 212 اکیپ کارشناسی در مناطق مختلف استان بر نحوه برداشت غلات نظارت شده است.


آسیابی‌زاده در پایان بیان کرد: با هدف شناسنامه‌دار کردن ماشین‌داران حرفه‌ای در 9 ماهه امسال با صدور 96 کارت ماشین‌دار حرفه‌ای تعداد کارت‌های صادره به 866 دستگاه افزایش یافته و در این مدت 2 مورد پروانه تأسیس و بهره‌برداری نیز برای شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات مکانیزه کشاورزی صادر شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha