• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100705129
  • خبرنگار : 71621

اوکراین: آمریکا با ۲۰ میلیون دلار به نظارت بر مرزهای ما با روسیه کمک می‌کند

اوکراین: آمریکا با ۲۰ میلیون دلار به نظارت بر مرزهای ما با روسیه کمک می‌کند

سرویس خدمات مرزی اوکراین اعلام کرد که آمریکا به تامین مالی برخی پروژه‌ها نظیر افزایش تجهیزات نظارتی جهت تقویت مرز اوکراین با روسیه و بلاروس خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سرویس خدمات مرزی اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد، آمریکا به اوکراین از طریق تامین مالی طرح‌های نظارت مرزهای کشور اوکراین با دو کشور بلاروس و روسیه کمک می‌کند.

این سرویس با اشاره به حمایت آمریکا از پروژه‌های مرتبط با تقویت تجهیزات دیده‌بانی و نظارتی در مرز اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پروژه‌ها ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار دارند و شامل خرید سیستم‌ و پهپادهای ضبط ویدیو و همچنین تهجیزات ایمنی برای نگهبانان مرزی می‌شوند.

اوکراین که از سال ۲۰۱۸ به دنبال عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است تاکنون محموله‌هایی از مهمات و موشک‌های جاولین آمریکایی دریافت کرده که انتقاد مسکو را برانگیخته است.

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته در نشست گسترده فرماندهان وزارت دفاع در مسکو اعلام کرده بود: شرکت‌های خصوصی نظامی آمریکا مقدمات اقدامات تحریک‌آمیز برای استفاده از مواد شیمیایی در منطقه درگیری در دونباس در شرق اوکراین را فراهم می‌کنند. حضور مشاوران نظامی آمریکا در اوکراین "خط قرمز" محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد که پرسنل شرکت‌های نظامی آمریکایی برای شلیک به تاسیسات مسکونی و تاسیسات عمومی مهم و ساختمان‌ها آماده می‌شوند و همچنین آنها نیروهای عملیاتی ویژه اوکراین و گروه‌های افراطی را برای درگیری آموزش می‌دهند.

شویگو افزود: تانکرهای حامل مواد شیمیایی ناشناس با هدف اقدامات تحریک ‌آمیز به شهرهای آودیوکا و کراسنیی منتقل شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به افزایش حضور ارتش آمریکا در مرز روسیه عنوان کرد که چیزی در حدود ۸۰۰۰ نیروی آمریکایی به صورت تناوبی در کشورهای شرق اروپا حضور دارند.

شویگو اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ عنصر شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در دو منطقه آودیوکا و بریزووسکویه در منطقه دونتسک اوکراین مستقر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha