• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100705160
  • خبرنگار : 71621

واقعیت فروش زیردریایی‌های اتمی به هند از زبان شرکت فرانسوی

واقعیت فروش زیردریایی‌های اتمی به هند از زبان شرکت فرانسوی

یک شرکت فرانسوی اعلام که اطلاعاتی درخصوص مذاکرات فرانسه و هند در زمینه فروش زیردریایی‌های هسته‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی گروه نیوال فرانسه روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه اطلاعاتی درخصوص مذاکرات پاریس و دهلی نو درخصوص فروش زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس باراکودا ندارد، اعلام کرد: این گفت‌وگو درخصوص مسائل دفاعی میان مسؤولان در سطح جهانی انجام گرفته است و بخش صنایع در آن نقشی نداشته‌اند.

این اظهارنظر در پی آن مطرح می‌شود که رسانه‌های هندی گزارش دادند فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در سفر این ماه خود به هند پیشنهاد فروش فناوری زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس باراکودا را به طرف هندی ارائه داده است.

سخنگوی گروه نیوال فرانسه همچنین تاکید کرد که علی‌رغم بی‌اطلاعی از فروش زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس باراکودا به هند این شرکت همچنان عمیقا در برنامه‌ زیردریایی‌ هند فعال است و می‌تواند حمایت‌هایی در این زمینه ارائه بدهد.

گروه نیوال شرکت صنایع جنگ‌افزاری فرانسوی است، که در زمینه طراحی و ساخت کشتی جنگی و موتورهای دریایی، کشتی‌سازی، ارائه خدمات مهندسی هسته‌ای و مهندسی فراساحلی فعالیت می‌کند.

پارلی در مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز آو ایندیا پیش از مذاکرات هفته گذشته‌اش با وزیر دفاع هند گفت که بر تعهد فرانسه برای ارائه بهترین فناوری نظامی خود در ضمن در نظر گرفتن مولفه "ساخت هند" در سطحی بالا تاکید خواهد کرد.

فرانسه، هند را "شریک اصلی" خود در حوزه هند-اقیانوسیه خوانده است، منطقه‌ای که تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به نفوذ فزاینده چین است. این کشور عزم خود را برای گسترش همکاری راهبردی با هند پس از کنار گذاشته شدن از قرارداد تامین زیردریایی هسته‌ای برای استرالیا ابراز کرده است.

فرانسه یک منبع بزرگ سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در هند به حساب می‌آید، در حالی که بیش از ۱۰۰۰ شرکت فرانسوی هم‌اکنون در این کشور فعال هستند. فرانسه هفتمین سرمایه‌گذار خارجی بزرگ در هند تلقی می‌شود و بیش از ۱۵۰ شرکت هندی هم در فرانسه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha