• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400100705161

فراخوان برگزاری سومین جشنواره خدمت رضوی

فراخوان برگزاری سومین جشنواره خدمت رضوی

ایسنا/قم دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم گفت:سومین جشنواره خدمت رضوی با فراخوان ملی شروع شده است که این جشنواره دارای دو بخش اصلی ایده های خلاقانه و فعالیت های برتر الگویی و ۴ محور برای ارزیابی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر تکیه ای  در نشست خبری دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم یا اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد به تشریح عملکرد این کانون پرداخت و گفت: سومین جشنواره خدمت رضوی با فراخوان ملی شروع شده است که این جشنواره دارای دو بخش اصلی ایده های خلاقانه و فعالیت های برتر الگویی و ۴ محور برای ارزیابی است.
تکیه ای ادامه داد: خدماتی که عموم مردم به نام امام رضا به نفع مردم در این طرح انجام می دهند با اتفاقات مرسوم تفاوت دارد.
وی با اشاره به ارزیابی آثار جشنواره خدمت رضوی، تصریح کرد: تمام آثار در دو سطح استانی و ملی ارزیابی شوند و تا بیستم دی ماه مهلت ارسال آثار است.

تکیه ای تاکید کرد: در صورت تایید اثر توسط هیئت داوران آن اثر به عنوان یک اثر الگویی در کشور باقی می ماند و در طی یک آیینی بهمن ماه مورد تقدیر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: از آثار برگزیده در سطح ملی در یک مناسبتی در شهر مقدس مشهد تقدیر می شود.
وی گفت: در سطح استانی ۲۴ اثر برگزیده و  ۸ اثر الگویی فردی و  ۸ اثر الگویی جمعی و  ۸ اثر آثار الگویی ایده های برتر انتخاب شده اند که پس از داوری نهایی منتشر می شوند.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم با اشاره به تشکیل این کانون در استان قم، عنوان کرد: مجموعه ی خادم یاران رضوی نیاز به یک فراخوان و هم افزایی ماهانه دارند که فعالیت های این تشکل  به اشتراک گذاشته شود و مردم با فعالیت های این تشکل آشنا شوند.
وی گفت: هشتم هر برج میعادگاه این کانون با مردم  در شبستان حضرت زهرا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه ساعت ۸  شب است.
 دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم با اشاره به اقدامات این کانون تصریح کرد: آزادی زندانی با مشارکت ستاد دیه استان تحت عنوان نذر رضا یکی از اقدامات این کانون بود که در طی این اقدام یک مادر سر پرست خانوار در کمتر از یک ماه آزاد شد.
وی افزود: کانون رضوی یک مقرری ماهانه برای پرداخت اقساط این مادر قرار داده است.
تکیه ای خاطر نشان کرد: افرادی که علاقه مند به بحث نذورات و وقف و نذر رضوی هستند می توانند در پویش برای امام رضا به نفع محرومین  شرکت کنند.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم گفت: ۱۶۰ مصداق خدمت رضوی وجود دارد اما ۸ فعالیت انتخاب شده است  که  بهترین این فعالیت ها در محلات در قالب طرحی تحت عنوان محله امام رضا در ۴ شنبه های رضوی اجرا می شود.
وی افزود: خادم یاران رضوی ۳ هزار نفر هستند اما اگر عموم مردم مشارکت کنند کلمه یاور رضوی را به آیدی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی ارسال کنند، ادامه پیگیری توسط هیئت انجام می شود.
تکیه ای ادامه داد: در زمینه زوج های جوان طرح ملی زندگی رضوی خدمات مشاوره ای را تا سال سوم زندگی به زوج ها ارائه می دهد.
وی بیان کرد: با همکاری مرکز قرآن آستان قدس رضوی دو طرح مهد الرضا و شباب الرضا به صورت مجازی 
 در محله ها در حال فراخوان است.
تکیه ای در انتها تصریح کرد: مردم می توانند از طریق شماره تماس09335086851  با دبیرخانه کانون در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha