• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400100805230
  • خبرنگار : 71214

معضل جدید سازمان هواپیمایی با ایرلاین‌ها

برخی ایرلاین‌ها مسافر بدون واکسن می‌پذیرند؟

برخی ایرلاین‌ها مسافر بدون واکسن می‌پذیرند؟

در شرایطی که به گفته برخی مسافران، پروتکل‌های بهداشتی مانند دریافت تست منفی PCR و کارت واکسن از سوی برخی ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی رعایت نمی‌شود، مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: رعایت این پروتکل‌ها برای همه الزامی است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، از ماه گذشته پروتکل‌های جدید کرونایی برای بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی تدوین و ابلاغ شد و براساس آن مسافران برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی باید شرایطی داشته باشند. به عنوان مثال اگر یک مسافر بخواهد برای پروازهای داخلی یا خارجی، بلیت تهیه کند، باید تست منفی PCR یا کارت واکسن خود را ارائه دهد که البته در سفرهای خارجی هر دو را باید داشته باشد.

این در حالی است که گزارش‌های رسیده به ایسنا حاکی از این است که برخی آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌ها این پروتکل‌ها را نادیده می‌گیرند و نسبت به پذیرش مسافران بدون کارت واکسن یا تست منفی کرونا اقدام می‌کنند و به گفته مسافران در پروازهای داخلی این دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت نمی‌کنند. حسن خوشخو – مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری – در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چگونه با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود و اساسا بر رعایت این پروتکل‌ها نظارت می‌شود اظهار کرد: همه بخش‌های مختلف هوانوردی و عمومی از جمله شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی موظف هستند پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را در سفرهای هوایی رعایت کنند و به دقت بر آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی به سامانه امید متصل بوده و موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی یعنی چک کردن وضعیت سلامت مسافران هستند اما اگر در این زمینه تخلفی صورت بگیرد با جدیت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: نظارت‌های ما از چند طریق بازرسی‌های ناظران سازمان هواپیمایی کشوری و گزارش‌های مردمی اعمال می‌شود و تاکنون نیز با متخلفان در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگر بخش‌ها طی سال‌های گذشته برخوردهایی متعددی کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۰

درود من یکی از مسافران قدیمی هواپیمای کشوری هستم ازسال 74 تا به امروز پیشنهادی دارم درخصوص اینکه بغیر ازتذکرات مکرر و همیشکی مهماندار ها داخل کابین بهتره زدن ماسک رو هم به مسافران تذکر ممتد بدهند