• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400100805314
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول:

آرایشگاه داروخانه نیست

آرایشگاه داروخانه نیست

ایسنا/مرکزی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاهها و عطاری‌ها حق دخالت در امور پزشکی را ندارند.

دکتر عباس علیمرادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عرضه و استفاده از داروهای بی حسی، چاقی و لاغری در برخی از آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاهها و عطاری‌ها، اظهار کرد: چنین اماکنی برای عرضه و استفاده از این داروها مناسب نیست و عرضه آنها در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است.

وی با اشاره اینکه اتحادیه های صنفی مکلف به نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی شامل آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاهها و عطاری‌ها هستند، به مداخله این صنوف در حوزه درمان به عنوان یک تخلف محرز اشاره کرد و افزود: متاسفانه داروهای متعددی بسته به نیاز مشتریان در این اماکن توزیع می‌شود و حتی در برخی عطاری‌ها داروهای مخدر، باشگاهها مکمل‌های آلوده و در آرایشگاهها با الگوگیری از تبلیغات ماهواره‌ای داروهای چاقی و لاغری توزیع می‌شود که تماما آلوده هستند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک افزود: در سال جاری از عطاری‌های متخلف داروهای غیرقانونی و آلوده به ارزش ریالی حدودا ۴۰۰ میلیون و از باشگاه ها نیز بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان مکمل‌های چاقی و لاغری آلوده کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید داروی آلوده از مراکز غیرمجاز منجر به بروز بیماری‌های متعدد برای مردم بویژه بانوان شده است، اظهار کرد: آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها صلاحیت عرضه دارو را ندارند و مردم نباید از این مراکز حتی داروی استامینوفن را خریداری کنند. داروخانه‌ها تنها مرکز مجاز عرضه دارو هستند.

او با اشاره به آلودگی داروهای چاقی و لاغری به آمفتامین(شیشه) گفت: سازمان غذا و دارو نسبت به مصـرف مکمل تقلبی و اعتیادآور لاغری و چاقی با ترکیب ماده مخدر صنعتی آمفتامین(شیشه) هشدار داده چراکه مصرف آن موجب تخریب سیستم عصبی و تهدیدی برای سلامت انسان است و مصرف کننده علاوه بر معتاد شدن، به سیستم عصبی خود آسیب جدی وارد خواهد کرد.

دکتر علیمرادیان از مردم خواست به هیچ وجه از آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاه ها و عطاری‌ها، دارو حتی یک عدد قرص دریافت نکنند و چنانچه متصدیان این صنوف اصرار بر فروش دارو داشته باشند مرتکب تخلف شده و اقدام آنها قابل پیگیرد قانونی است و در صورت معرفی متخلفین، برابر مقررات آرایشگاه، سالن‌ زیبایی، باشگاه یا عطاری پلمب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داروهای چاقی و لاغری حاوی مواد مخدر در داروخانه‌ها توزیع نمی شود، گفت: هر دارویی که در آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، باشگاهها و ... عرضه و تبلیغ لاغری انجام ‌شود قطع به یقین آلوده بوده و حاوی مواد مخدر شیشه است و سلامت انسان را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha