• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100805768
  • خبرنگار : 71496

استعفای مقام اسرائیلی در مذاکرات تبادل اسرا با حماس

استعفای مقام اسرائیلی در مذاکرات تبادل اسرا با حماس

مرکز پخش "کان" رژیم صهیونیستی در گزارشی از استعفای هماهنگ‌کننده امور اسرا و بازداشتی‌های ارتش رژیم صهیونیستی از سمتش پس از اینکه در چندین دوره مذاکرات غیرمستقیم با حماس شرکت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، طبق این گزارش، هماهنگ‌کننده مستعفی یک افسر ذخیره در مرکز اطلاعات نظامی "امان" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی است و در اعتراض به اینکه کابینه اسرائیل دو فرصت برای عقد قرارداد تبادل اسرا را از دست داد، استعفا کرده است.

تلاش‌های میانجی‌های مختلف به ویژه مصر برای امضای قرارداد تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی به دلیل وقت‌کشی‌های این رژیم و نپذیرفتن خواسته‌ها و شروط حماس بی‌نتیجه ماندند.

بر اساس این قرارداد انتظار می‌رود در مقابل آزادی سربازان اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس در نوار غزه، تعداد زیادی از اسرای فلسطینی به ویژه آنهایی که حکم‌های سنگینی همانند حبس ابد برای آنها صادر شده و اسرای قدیمی و آنهایی که سال‌های طولانی را در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر برده‌اند، آزاد شوند.

حماس بارها تاکید کرده که قصد دارد قرارداد تبادل اسرا را با رژیم اشغالگر انجام دهد.

در چهار ماهه پایانی سال جاری میلادی صحبت‌های زیادی درباره مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم اشغالگر با میانجیگری مصر برای دستیابی به یک قرارداد تبادل اسرای جدید مطرح شده است اما هنوز پیشرفتی در این زمینه اعلام نشده است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس ۲۰ ژوئیه اعلام کرد که آرون شاؤول، سرباز اسرائیلی را در جنگ به اسارت گرفته است، این در حالی است که رژیم صهیونیستی ابتدای اوت ۲۰۱۵ گزارش داده بود که ارتباطش با هدار گولدن، افسر اسرائیلی در رفح، واقع در جنوب نوار غزه قطع شده است.

رژیم صهیونیستی ژوئیه ۲۰۱۵ نیز فاش کرد که یکی از سربازهایش به نام ابراهام منگستو پس از نفوذ به بافت امنیتی به سمت شمال نوار غزه ناپدید شده است. منگستو سربازی اصالت اتیوپیایی در ارتش رژیم صهیونیستی بود که هفتم سپتامبر ۲۰۱۴ به غزه فرار کرد. همچنین یک سرباز اسرائیلی دیگر به نام هشام السید نیز اوایل سال ۲۰۱۶ مفقود شد.

ژنرال آوی کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در همین رابطه تاکید کرد: اختلافات بزرگی میان اسرائیل و حماس درباره قرارداد تبادل اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha