• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400100805870
  • خبرنگار : 71489

ماموستا کریمی: بودجه پژوهشی وزارتخانه‌ها در جهاد دانشگاهی مصرف شود

ماموستا کریمی: بودجه پژوهشی وزارتخانه‌ها در جهاد دانشگاهی مصرف شود

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: جهاد دانشگاهی مختص به یک نهاد یا وزارتخانه مخصوص نیست بلکه برای کل کشور کار می‌کند؛ یعنی همه وزارتخانه‌ها باید این نهاد را از خود بدانند و بودجه های پژوهشی خود را در آن صرف کنند و این کار بهتر و به عقل نزدیکتر و از نظر علمی نیز نتیجه بخش‌تر است.

ماموستا عبدالسلام کریمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «با بازدید از این نمایشگاه خوشحال و متعجب شدم» اظهار کرد: خوشحالی من برای این است که دیدم در جهاد دانشگاهی دلسوزانه، بدون رانت و طمع مادی و بر اساس تحقیقات و پژوهش کارهایی انجام می‌شود و این اقدامات به نتایجی منتهی می شود که نیازهای کشور را برطرف می‌کند. همچنین به این دلیل که چرا مسئولان کمتر از چنین نمایشگاهی استقبال می‌کنند و از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استفاده نمی‌کنند، متعجبم.

وی افزود: از آن جایی که دستگاه‌های اجرایی کشور به دلیل مشغله‌هایی که دارند، فرصت کافی برای تحقیقات و پژوهش ندارند، جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازوی اجرایی و اتاق فکر می‌تواند به این دستگاه‌ها کمک کند و به نفع کشور است تا از داده ها و نتایج پژوهشی این نهاد استفاده نمایند؛ در این شرایط است که بسیاری از وابستگی‌های کشور رفع و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی درست می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی متعلق به همه کشور است گفت: جهاد دانشگاهی مختص به یک نهاد یا وزارتخانه مخصوص نیست بلکه برای کل کشور کار می‌کند؛ یعنی همه وزارتخانه‌ها باید این نهاد را از خود بدانند و بودجه های پژوهشی خود را در آن صرف کنند و این کار بهتر و به عقل نزدیکتر و از نظر علمی نیز نتیجه بخش‌تر است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم جهاد دانشگاهی به معنای انجام کار با زحمت و تلاش توسط دانشگاهیان و اهل علم و تبدیل علم به عمل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha