• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400100806048
  • خبرنگار : 71647

روزنامه‌های امروز از چه می‌گویند؟

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش

تلسکوپ فضایی جیمزوب، موج سواری پیرزن ۹۲ ساله و مذاکره روسیه و آمریکا، سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز چهارشنبه ـ هشتم دی ماه ـ می‌نویسد:


مذاکره دراوج تنش

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش


له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی نوشت: آمریکا سرانجام به گزینه مذاکره تن داد. مذاکره با روسیه در اوج تنش میان آن دو، در دهم ژانویه. به نظر می‌آید، این مذاکره، با سهیم شدن ناتو نیز همراه باشد. بحث درباره سامان بخشی روسیه به نیروهای خود در مرزهای اوکراین بوده و مسکو خواستار فروکش کردن تنش از سوی ناتو و پرهیز از جنگ سرد دیگر بار خواهد بود. 


شماتت آمریکا

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش


گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: چین آمریکا را به خاطر برخورد نامسوولانه در فضا، مورد شماتت قرار داده، به آن هشدار داد. ماهواره‌های سپیس ایکس، نزدیک بود، ایستگاه فضایی تازه چین را در هم بکوبند.
و اینکه تلسکوپ فضایی «جیمزوب» با ده میلیارد دلار هزینه، آماده پرواز به آسمان است. جیمزوب در پی شناسایی رازهای عالم است. آنچه انسان، قادر به دیدن آن‌ها نیست. ۳۰ سال پیش بود که حزب «شین فین همراه با ارتش جمهوری خواه ایرلند سه بمب مرگ‌زا در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ در لندن مقر نخست وزیری انگلیس به هنگام دیدار جان میچر با کابینه خود، کار گذاشت. امروز، پیروز انتخابات ایرلند است. 


تکانی به سیاست ایرلند

از موج‌سواری زن ۹۲ ساله تا مذاکره آمریکا با روسیه در اوج تنش


رهبر حزب «شین فین»، بانو مری لو مک دانالد پیروز مبارزات انتخاباتی در ایرلند می‌گوید، در سه سال آینده، باید تکانی به سیاست ایرلند بدهیم. اگر نه، پس کی؟ یک‌صد سال پیش بود، که حزب شین فین برای آزادی ایرلند، از انگلیس، دست به اسلحه برد، اکنون ۳۰ سال است که حزب، به سیاست پناه برده است. روزنامه وال استریت ژورنال در آمریکا و گاردین هم در انگلیس نوشته‌اند: کارکنان صلیب سرخ آمریکا، کار کردن در این شرایط را به مثابه سیلی به صورت می دانند.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است: 
 

نود سالگی و موج سواری

بانو ننسی مهرن نود و دو ساله در زلاندنو، هنوز موج سواری می کند. او می گوید، تا روزی که بتواند با پرشی کوتاه، بر موج ها خواهد تاخت. خانه او در چند قدمی موج‌های تند و بلند دریا است. در سواحل سکاریورو است. زندگی ساده‌ای دارد. باغبانی و موج سواری می کند. هفت نوه دارد و در آب چهارده تا هجده سانتیگراد هر بار دست کم ۳۰ دقیقه موج سواری می‌کند. می‌گوید: باید همیشه به انتظار موج های بلند بود، که با رسیدن آن ها با یک پرش، موج سواری را آغاز می‌کنم. آموزگار پیشین فلسفه در هند، افغانستان، سوریه لبنان و پاکستان است. می‌گویند او بسیار عمر کرده اما در ۹۲ سالگی پیر نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha