• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400100806113
  • خبرنگار : 71404

حمایت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب

حمایت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب

مدیر مرکز بازی و نرم افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج، حاج قاسم سلیمانی را ابرقهرمان واقعی ایرانی خواند و تاکید کرد: حاکمیت باید با سرمایه‌گذاری کلان و برنامه بلندمدت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب حمایت کند.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی، مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج گفت: دنیای غرب که با فقدان قهرمانان واقعی روبه‌رو است، قهرمانان خیالی تولید می‌کند و آنان را با شخصیت‌پردازی قوی و سرمایه‌گذاری کلان، از متن کتاب‌ها بیرون کشیده و در بستر فیلم، سریال و رسانه‌های دیجیتال یک آمریکای قدرتمند را به جهانیان معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما با داشتن صدها قهرمان واقعی در طول تاریخ و ابرقهرمان‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی، عملا نه منابع مکتوب و هنرمندانه قابل توجهی برای معرفی آنان تولید کرده‌ایم و نه برنامه بلندمدت و جدی برای تولید هدفمند محصولات فرهنگی و هنری درباره این سرافرازان داشته‌ایم؛ در حالیکه حاکمیت با سرمایه‌گذاری کلان باید برای چنین تولیداتی از هنرمندان حمایت کند.

عباسی سپس با بیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژگی‌ قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزارهای ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، اظهار کرد: هرچند برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است اما پروژه‌های بزرگ و عظیم به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویدادهایی صورت نمی‌گیرد. سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، هم اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ و هم فرهنگ مدنظر تولیدکنندگان محتوایش را در جوامع مختلف ترویج می‌کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج همچنین درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من تصریح کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

وی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را هوشمندانه دانست.

به اعتقاد عباسی، تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

او با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هر لحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند، برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت هستند تصریح کرد: در حالیکه دشمنان قسم خورده ما از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها دیکته می‌کنند و بسیار هم در این راه موفق بوده‌اند، قطعا جا دارد که متخصصان کشور ما نیز با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، رویداد «قهرمان من» به همت مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان و ناشران دیجیتال اسلامی، با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صداوسیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، مؤسسه‌ی فهم و خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

علاقمندان به شرکت در این رویداد که با هدف معرفی مکتب حاج قاسم به کودکان و نوجوانان برگزار شده، می‌توانند آثار خود را تا دهم دی‌ ماه به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha