• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100906394

یک نماینده مجلس:

هنوز هم برخی از آسیب‌های فتنه ۸۸ در کشور باقی مانده است

هنوز هم برخی از آسیب‌های فتنه ۸۸ در کشور باقی مانده است

ایسنا/خراسان رضوی یک‌ نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز هم برخی از آسیب‌های فتنه ۸۸ در کشور باقی مانده است، گفت: از جمله لطمه‌هایی که این واقعه به کشور وارد کرد، تحریم‌هایی بود که علیه کشور ما بعد از آن وقایع وضع و چهره بین‌المللی کشور ما را در سطح جهانی مخدوش کرد.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حماسه ۹ دی در واقع فصل‌الخطابی در خصوص وقایع ۸۸ بود، اظهار کرد: در آن سال مردم از همه اقشار و طیف‌های مختلف و تفکرات گوناگون و حتی طرفداران کاندیداهای مختلف به طور گسترده به میدان آمدند و با لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب حماسه ۹ دی را به وجود آوردند و این ماجرا را خاتمه دادند.

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ سال اگر بخواهیم به این ماجرا نگاهی بیندازیم، بسیار شفاف‌تر و دقیق‌تر برای نسل قبلی و جدید قابل تشریح است. جریانی که در انتخابات سال ۸۸ شکست خورد، باید به نتیجه انتخابات احترام می‌گذاشت، کما اینکه در سال‌های ۷۶ و ۹۲، جریان شکست‌خورده به رای مردم و نتیجه انتخابات احترام گذاشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هم برخی از آسیب‌های فتنه ۸۸ در کشور باقی مانده، گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که سازوکار قانونی انتخابات همان سازوکاری است که همیشه وجود داشته و همه افراد از هر طیفی اگر رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس شدند، با همین سازوکار قانونی کشور بوده است. همه ما موظف هستیم که آن را محترم شمرده و بپذیریم. 

وی اضافه کرد: جدا از موضوع تجلیل و گرامیداشت رسمی این روز، من این موضوع را  ضروری می‌دانم که بر ابعاد مختلف چنین روزهایی تحلیل سیاسی و اجتماعی داشته باشیم چرا که چه افرادی که در دل آن اتفاقات بودند و چه افراد جوان‌تری که شاهد اتفاقات آن روزها نبودند، باید بدانند که اصل ماجرا از چه قرار بوده و قبل و بعد از آن چه اتفاقاتی رخ داده است؛ لذا لازم است ما این اتفاق را به عنوان یک درس مهم تحلیل سیاسی و اجتماعی جریان‌های کشور تحلیل کنیم و خروجی و نتیجه‌گیری از این ماجراهایی مانند ۹ دی داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه روزهای مهمی مانند ۹ دی و سالگرد شهید سلیمانی به هم متصل هستند و نباید آن‌ها را جدا از هم دانست، گفت: همه این اتفاقات در راستای تقویت مبانی جمهوری اسلامی است و این موضوع مطرح است که همه مردم بدانند در این مملکت و نظام انقلابی که در سال ۵۷ پدران ما خون دادند و شهید شدند، چقدر تلاش شده و چه در سال ۸۸ و چه در سال ۹۸ که شهید سلیمانی به شهادت رسیدند، معتقدین پایبند به انقلاب همیشه در صحنه حاضر بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha