• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400100906415
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون رئیس قوه قضائیه عنوان کرد:

۹ دی برخاسته از عاشوراست

۹ دی برخاسته از عاشوراست

ایسنا/همدان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور، گفت: ۹ دی برخاسته از عاشوراست و در فتنه سال ۸۸ اصل دین و دیانت و تشیع مورد هدف بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی  در مراسم بزرگداشت ۹ دی‌ماه در همدان، اظهار کرد: ۹ دی از عاشورا تغذیه شده و برخاسته از نهضت حسینی است.

صادقی تصریح کرد: اتفاقات بسیار تلخ دوران فتنه، آخرین ترکش خود را در عاشورا انداخت و باعث مرگ خود شد چون مردم تحمل نکردند که به ساحت مقدس حضرت ابی‌عبدالله(ع) توهین شود.

وی با بیان اینکه ما باید پیوند خود را با اباعبدالله‌الحسین(ع) محکم کنیم و فرزندان خود را با حماسه حسینی پیوند دهیم، مطرح کرد: دشمن همه هستی ما را نشانه گرفته و به کم‌تر از گرفتن دین ما قناعت نمی‌کند و در سال ۸۸ فقط برای ریاست جمهوری دعوا نمی‌کرد بلکه اصل دین و دیانت و تشیع مورد هدف بوده است.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: دشمنان هدفشان را به صراحت بیان کردند که سرنگونی نظام بود و راه آن، اتصال به ضدانقلاب داخلی و غربگرایان بود. هروقت غرب‌گرایان و طرفداران تفکر لیبرال غربی قدری در این کشور جان گرفتند، غربی‌ها خوشحال می‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه دشمنان، قبل از فتنه می‌گفتند کاری با نظام جمهوری اسلامی نداریم و بعد از فتنه همه به میدان آمدند و دشمنی خود را آشکار کردند، ادامه داد: فتنه تمامی ندارد و باید مراقب باشیم تا زمانیکه دو جبهه حق و باطل حضور دارند فتنه‌ها وجود خواهد داشت و باز هم ممکن است پیش بیاید.

وی خاطرنشان کرد: از همان روزهای اول انقلاب، فتنه‌های اختلاف قومیتی و احزاب آغاز شد و مدرسه و دانشگاه مکانی برای جداسازی جوانان از امام راحل بود. فتنه منافقین همچنان ادامه دارد و منافق با چهره‌های گوناگون آشکار می‌شود.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور، گفت: امروز باید متوجه فتنه جدید باشیم و بدانیم اصل و اساس انقلاب ما ولایت الهی است که حاکم بر این کشور است و تجلی آن در ولایت اهل بیت است.  

صادقی افزود: ولایت الهی، مهم‌ترین هدفی است که آماج حملات فتنه‌گران قرار گرفته و بیشترین حمله را به این محور خیمه نظام می‌زنند.

وی با بیان اینکه، امروز دیگر شهید دادن ما به صورت قبلی نیست و شخصیت‌های ما را شهید می‌کنند و جبهه بندی به گونه دیگری واقع شده است، اظهار کرد: یکی از روش‌های منافقین، بدبین سازی نسبت به اصل و اساس انقلاب و حامیان ولی فقیه است و امروز به اسم عدالتخواهی، نهضت اتهام زنی به مسئولان راه افتاده است.

معاون رئیس دستگاه قضا، بیان کرد: دشمن ضربه‌ای که از ۹ دیماه خورد را تحلیل کرد و فهمید باید روی افکار عمومی کار کند لذا هجوم عظیم و بدبین سازی نسبت به مسئولان را به راه انداخت و ما امروز احتیاج داریم که جهاد تبیین به راه انداخته و روشن‌گری شود.

صادقی با بیان اینکه امروز باید بیش از همیشه مراقب باشیم، تصریح کرد: دشمن گاهی سرداران ما را با موشک جنگی و گاهی با موشک فضای مجازی سرداران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را از ما می‌گیرد.

وی یادآور شد: اروپا و آمریکا از منافقین حمایت می‌کند و همه دشمنان اسلام دست به دست هم دادند بنابراین باید روی افکار عمومی کار کنند و ما هم باید در همین فضا مجاهدتمان را انجام دهیم.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور در پایان، خاطرنشان کرد: ابعاد تبیین باید باز شود و شما باید هر موبایل خود را یک سنگر بدانید و به دفاع از ولایت برخیزید و همه به اندازه‌ای که می‌توانند حضور جدی داشته باشند و نگذارید که فضای مجازی به دست دشمن بیفتد و باید فتح‌المبین داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha