• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100906470
  • خبرنگار : 71477

کره شمالی در نشست مجمع عمومی به بودجه سال جدید پرداخت

کره شمالی در نشست مجمع عمومی به بودجه سال جدید پرداخت

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، کره شمالی در سومین روز از یک نشست مهم حزبی به بودجه سال آینده این کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز دوشنبه چهارمین نشست مجمع عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران را آغاز کرد آن هم در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی دال بر اینکه پیونگ‌یانگ احتمالا در این نشست از سیاست‌های جدیدش در حوزه‌های اقتصاد و امور خارجه برای سال جدید پرده‌برداری می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز گزارش داد: یک گروه دولتی ارزیابی بودجه برای مذاکره درباره "اجرای بودجه دولتی ۲۰۲۱ و تهیه پیش‌نویس بودجه دولتی ۲۰۲۲" تشکیل شد.  

قرار است طرح‌های مفصل از جمله بودجه کشور در نشست شورای عالی مردم که قرار است ششم فوریه برگزار شود، تصویب شود.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین به مذاکره درباره گزارش کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مورد توسعه روستایی ادامه دادند و نتیجه‌گیری در مورد جهت‌گیری حزب حاکم و دولت در سال ۲۰۲۲ میلادی در جلسات اولیه مجمع عمومی اتخاذ شد.

خبرگزاری KCNA بدون اشاره به حضور کیم جونگ اون افزود: اعضای دفتر سیاسی حزب حاکم کارگاه‌های حوزه‌ای و جلسات مشورتی را مدیریت کردند.

کیم جونگ اون ریاست جلسات روزهای اول و دوم این مجمع عمومی را برعهده داشت و اقدامات انقلابی مهمی را برای توسعه روستایی در بحبوحه تلاش‌های کره شمالی برای مقابله با کمبود شدید مواد غذایی و دیگر مشکلات اقتصادی از تحریم‌های فلج‌کننده گرفته تا تعطیلی طولانی مرز اعلام کرد.

خبرگزاری KCNA بدون ارائه جزئیات گزارش داد: اشتیاق شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها پس از دریافت برنامه عملی بیشتر شد که بیانگر راهی جدید برای توسعه است.

از آنجایی که کره شمالی هیچ برنامه دقیقی اعلام نکرده، مشخص نیست که این مجمع عمومی چند روز به طول خواهد کشید. نشست‌های قبلی مجمع عمومی بین یک تا چهار روز برگزار شده بودند.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha