• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400100906527
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول: 

پیام ۹ دی، توجه دولت به ظرفیت‌های مردمی بود 

پیام ۹ دی، توجه دولت به ظرفیت‌های مردمی بود 
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت:  ۹ دی این پیام را به مسئولان داد که اگر به مردم و جوانان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند می‌توان تمام مشکلات را حل کرد و با دست خالی بر دشمن پیروز شد، پیام حماسه نهم دی این است که رئیس ‌جمهور و دولت مردمی و انقلابی، بر جوانان این کشور تکیه کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی در تجمع ۹ دی مردم قزوین که امروز نهم دی ۱۴۰۰ در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، تصریح کرد: قزوین مهد دانش و بصیرت است و مردم آن همواره پیشتاز بودند، حضور شهید رجایی و سید آزادگان در این دیار نیز گواه این امر است. 

وی با اشاره به انواع جهاد، افزود: جهاد انواع مختلفی دارد، یکی از انواع آن جهاد تبیین است، ائمه نیز در زندگی خود اغلب جهاد عملی را در پیش گرفتند، حضرت زهرا (س) در کنار مبارزات پیامبر و بعد از رحلت او برای دستیابی به حکومت و زینب کبری (س) در کنار حضور در جهاد نظامی و بعد از حادثه تاریخی عاشورا جهاد تبیین را در پیش گرفتند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: حضور گسترده  مردم نیز ناشی از جهاد تبیین است، از آغاز رحلت پیامبر تا ۲۶۰ هجری ائمه یک مبارزه جدی برای مبارزه سیاسی و دستیابی به قدرت و حکومت داشتند، این مبارزات مستمر ۲۵۰ ساله ادامه داشت و در ادامه آن علمای راستین در بهمن ۵۷ به پیروزی رسیدند و انقلاب اسلامی رقم خورد. 

وی تاکید کرد: با پیروزی انقلاب و ادامه آن همه توطئه‌ها و محاسبات دشمنان نقش بر آب شد، در پندار آن‌ها هیچ ملتی بدون وابستگی به غرب نمی‌تواند دوام بیاورد، اما انقلاب ملت ایران به جهان ثابت کرد که با وجود تمام مشکلات و توطئه‌های دشمنان این انقلاب پابرجاتر  و عمیق‌تر شد. 

به گزارشش ایسنا، ادیانی یادآور شد: دشمنان از سال ۷۸ به دنبال تخریب جایگاه رهبری بودند و به دنبال آن در سال ۸۸ فتنه را رقم زدند، در فتنه ۸۸ برای اولین بار در انتخابات از نماد رنگ استفاده شد تا به گمان خودشان انقلاب مخملی و انقلاب رنگین که در کشورهای دیگر تجربه شده بود، در ایران نیز رخ دهد. 

وی اظهار کرد: این فتنه از سوی آمریکا و انگلیس حمایت می‌شد و تصمیم داشتند در انتخابات بر افکار عمومی نفوذ کنند، دو ماه کشور را ملتهب کردند و دشمن از این حوادث تحریک شد و تحریم هوشمند را به ملت تحمیل کرد، اما مردم بصیر متوجه شدند که در این فتنه رنگین آمریکا، اسرئیل و انگلیس نقش دارند و بپاخاستند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا خاطرنشان کرد: در برخی شهرها از جمله قزوین پیش از اعلام تجمع، مردم به میدان عمل وارد شده و از عاملان فتنه اعلام برائت کردند،  ۸ دی حضور مردمی خالص برای دفاع از انقلاب و ولایت بود و هیچ سازمانی حضور مردم را در این روز طراحی نکرده بود، حضور مردم آگاهانه، هوشیارانه و با بصیرت و کاملا خودجوش بود. 

وی تاکید کرد: بصیرت یعنی شناخت دشمن و شناخت ترفندهای دشمن؛ این حضور با تجلی اراده الهی و ایمان مذهبی در ملت ایران بود که حضور مردم توطئه فتنه‌گران را خاموش کرد؛ ۹ دی این پیام را به مسئولان داد که اگر به مردم و جوانان و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند می‌توان با اتکا به ظرفیت‌ مردم تمام مشکلات را حل کرد و با دست خالی بر دشمن دیروز شد، پیام حماسه نهم دی این است که رئیس ‌جمهور و دولت مردمی و انقلابی، بر جوانان این کشور تکیه کنند. 

ادیانی یادآور شد: مردم در نهم دی و یوم‌الله‌های دیگر اثبات کردند به وظیفه خود عمل می‌کنند و امروز نوبت مسئولان است که به وظیفه خود به درستی عمل کنند و نگذارند اختلاف طبقاتی در جامعه شکل بگیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha