• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100906551
  • خبرنگار : 71496

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین: حماس باید اشتباه خود درباره سوریه را بپذیرد

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین: حماس باید اشتباه خود درباره سوریه را بپذیرد

دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اعلام کرد، به زودی هیئتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب برای طرح دوباره مساله پایان اختلافات، به دمشق و بیروت سفر کرده و با گروه‌ها دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، طلال ناجی، دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: به رهبران حماس گفتم که شایسته است از نقش سوریه در حمایت از مقاومت به ویژه در زمینه آموزشی و تدارکاتی سخن گفته شود.

دبیرکل جبهه مردمی‌ آزادسازی فلسطین تاکید کرد: سوریه با موشک‌های ضد تانک کورنت به حماس و جهاد در غزه کمک کرد و حماس باید برای از بین بردن شکاف موجود با دمشق، به اشتباه خود در مورد سوریه اعتراف کند.

او درباره بازسازی اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه گفت: بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) دستور شجاعانه‌ای برای بازسازی اردوگاه یرموک صادر کرد تا هویت اردوگاه حفظ شود، این تصمیم جهت مقابله با توطئه‌ها برای حذف حق بازگشت و نابودی آژانس آنروا بود.

ناجی درباره دیدار اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: این دیدار به ویژه پس از اظهارات عباس در الجزایر درباره وحدت و مقابله با (رژیم) اشغالگر ناامیدکننده بود.

دبیرکل جبهه مردمی‌ آزادسازی فلسطین افزود: (رژیم) اشغالگر سعی دارد دیدار عباس و گانتس را تبلیغ کند تا فلسطینی‌ها را ناامید سازند، دیدارها با اشغالگران موجب افزایش اختلافات میان فلسطینی‌ها شده و بر شکاف میان گروه‌های فلسطینی می‌افزاید؛ اما ما تلاش می‌کنیم این شکاف را از بین ببریم و رویکردها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

او درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بندر لاذقیه نیز گفت: این حمله نشان‌دهنده خشم (رژیم) اشغالگر از پیروزی سوریه بر تروریسیم و شکست توطئه‌اش است،‌ آنچه طی حملات هوایی اسرائیل در بندر لاذقیه هدف قرار گرفتند، کانتینرهای حامل کالاهای تجاری بودند.

ناجی افزود: مشکل اصلی در فلسطین اجرا نشدن توافق‌های انجام شده در دیدارهای گروه‌ها است، این گروه‌ها توافق کردند هماهنگی‌های امنیتی متوقف شوند و انتفاضه‌ای به راه بیفتد و یک رهبری یکپارچه ایجاد شود؛ اما اینها انجام نشدند.

این چهره جبهه مردمی‌ آزادسازی فلسطین با اشاره به اینکه برخی وعده‌ها از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عباس درباره بازگشت به طرح راه‌حل دوکشوری، توافق گروه‌ها را ناکام گذاشت، گفت: عادی‌کنندگان روابط با (رژیم) اشغالگر از دیدار عباس با گانتس برای توجیه روابط خود با اسرائیل استفاده خواهند کرد.

ناجی در ادامه گفت‌وگوی خود با المیادین فاش کرد: به زودی هیئتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب برای طرح دوباره پرونده پایان اختلافات به دمشق و بیروت رفته و با گروه‌ها دیدار خواهد کرد.

او تاکید کرد: یک انتفاضه واقعی در فلسطین اشغالی در برابر شهرک‌نشین‌ها وجود دارد که باید از آن حمایت و پشتیبانی شود.

دبیرکل جبهه مردمی‌ آزادسازی فلسطین درباره میانجیگری مصر نیز گفت: ما با انحصاری شدن پرونده فلسطین و آشتی برای یک طرف چه مصر، چه دیگری موافق نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha