• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100906632
  • خبرنگار : 71496

زاخارووا: کمک‌های نظامی-فنی به مالی ادامه می‌یابد/ زلنسکی تهدیدی برای کی‌یف است

زاخارووا: کمک‌های نظامی-فنی به مالی ادامه می‌یابد/ زلنسکی تهدیدی برای کی‌یف است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به کاهش کمک‌های اتحادیه اروپا به مالی تاکید کرد که کشورش به کمک‌های نظامی و فنی خود به مقامات مالی برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو به کمک‌های نظامی و فنی خود به مالی از طریق یک کانال دولتی برای کمک به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

زاخارووا تاکید کرد: بیانیه مشترک وزرای خارجه ۱۲ کشور اتحادیه اروپا و نیز انگلیس، نروژ و کانادا که در تاریخ ۲۳ دسامبر منتشر شد، تنها تلاشی برای تاثیرگذاری بر تصمیم مالی برای تضمین امنیتش است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما قصد داریم به انتقال کمک‌های نظامی و فنی لازم برای ساکنان مالی ادامه دهیم و در اینجا تاکید می‌کنیم این کار از طریق یک کانال دولتی برای تقویت امکانات آنها در مبارزه با تروریسم انجام خواهد شد.

او افزود: با کاهش کمک‌های اروپا به مالی برای مبارزه با تروریسم، امروز مقامات این کشور مجبور هستند بی‌امان با گروه‌های تروریستی متعددی مبارزه کنند.

این مسؤول وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: در شرایطی که اروپایی‌ها به ویژه فرانسوی‌ها کمک‌ها به مالی برای مبارزه با تروریسم را کاهش دادند، تروریست‌ها توانستند به شکل چشمگیری فعالیت‌های خود را گسترش دهند و این خطر جدید به وجود آمد که مقامات کنونی مالی کنترل خود بر بخشی از خاک این کشور را از دست بدهند.

زاخارووا ادامه داد: جامعه جهانی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به شکلی سازنده به رهبران مالی کمک کنند تا آنها بتوانند مشکلات موجود را رفع کنند نه اینکه مشکلاتی را که وجود ندارد، ایجاد کنند و حتی بدتر از آن به رهبران مالی اجازه ندهند مشکلات و بحران‌های این کشور را برطرف کنند.

کشورهای غربی در بیانیه مشترکی استقرار شبه‌نظامیان در خاک مالی را به شدت محکوم کردند.

زاخارووا تصریح کرد: اتحادیه اروپا به تازگی اقدامات بسیاری برای تشدید تنش‌ها در اروپا انجام داد، در سال ۲۰۰۹ یک ساختار مشارکت شرقی را با هدف مقابله با ابتکارعمل‌های روسیه و به طور کلی ایجاد فضایی برای نفوذ خود در اتحادیه شوروی ایجاد کرد.

او افزود: اخیرا در اتحادیه اروپا درباره پیشنهادهای روسیه صحبت‌های زیادی شده است و باید به این نکته توجه شود که اظهارات درباره این مساله هربار متفاوت هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره استراتژی امنیت اطلاعات تصویب شده توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت: رئیس جمهوری اوکراین هنوز تهدیدی برای کشورش است و سطح ازهم‌گسیختگی و ناسازگاری ملت اوکراین به ابعاد فاجعه‌آمیزی رسیده است.

او افزود: به نظر من زلنسکی خودش تهدیدی برای کی‌یف و دیگر کشورهای اروپایی در زمینه حفظ اصول و پایه‌های دموکراسی است.

زاخارووا تاکید کرد: شکاف میان مردم اوکراین به ابعاد فاجعه‌آمیزی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha