• جمعه / ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400101006892
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کپنهاگ

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کپنهاگ

مراسمی در بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور نمایندگان جوامع مسلمان در دانمارک از کشورهای مختلف از جمله فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ به میزبانی نادی پور سفیر کشورمان در دانمارک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست مزبور با تأکید بر نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر از سوی مرتکبین این جنایت تروریستی، متذکر شد: اقدامات شهید سلیمانی متعلق به کل جامعه بشریت بود و تاثیر اقدامات ایشان فرای مرزهای جغرافیایی می باشد.

نادی پور با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه شهید سلیمانی در خصوص پایان داعش بیان داشتند: مقام رهبری در این نامه فرموده اند «شما با متلاشی ساختن توده سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشورهای منطقه و جهان اسلام، بلکه به همه ملت ها و بشریت خدمت برزگی کردید».

در این مراسم میهمانان شرکت کننده ضمن اهداء گل در تجلیل از شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی بخصوص شهید ابومهدی المهندس، به ذکر رشادت‌ها و جانفشانی‌های این دو شهید بزرگوار در مقابله با گروه‌های تروریستی خاصه، گروه تروریستی داعش پرداختند.

نماینده جامعه فلسطینی ها در این مراسم در سخنانی گفت: مقام شهید سلیمانی فرامرزی و بیان صفات او فراتر از کلمات است. مقاومت فلسطین رشادت های او را هرگز فراموش نمی کند. اگر شهید سلیمانی و اقدامات شجاعانه او نبود امروز غزه هم نبود. من اینجا آمدم تا این پیام را به ملت ایران بگویم که ما تا پای جان بر عهد خود که همانا استمرار و تداوم مقاومت تا پیروزی است خواهیم ایستاد. دراین روز به تمام شهدای مقاومت ادای احترام مینمایم. از مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران بابت ایستادگی و همراهی مقاومت تشکر می نمایم.

نماینده عراقی شرکت کننده دراین مراسم نیز با معرفی خود بعنوان یکی از دوستان شهید ابو مهدی المهندس شرحی از احوالات این شهید و همرزم شهید سلیمانی ارائه نمود و در ادامه دیگر میهمانان بویژه مدعوین لبنانی هر یک در تجلیل از خدمات و رشادتهای شهید قاسم سلیمانی و همرزمان وی سخنانی ایراد کرده و بر این مهم تاکید نمودند که راه شهدای مقاومت و شهید سردار سلیمانی خاتمه نیافته است بلکه تا آزادی قدس شریف و نابودی تروریسم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha