• جمعه / ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400101006894
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی:

سردار سلیمانی اهل ریا و تظاهر نبود / مسئولان از شهید سلیمانی الگو بگیرند

سردار سلیمانی اهل ریا و تظاهر نبود / مسئولان از شهید سلیمانی الگو بگیرند

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شهید سلیمانی دارای نگرش اصیل و عمیق انقلابی و پذیرای همه دیدگاه‌ها و نظرات بود و فردی سیاسی نبود.

مهران نحوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: راجع به شخصیت سپهبد شهید سلیمانی، ویژگی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است و به برخی از نکات واضح دیر پی می‌بریم. در ابتدای انقلاب درباره شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره) یک نگاه جامع از طرف جامعه نسبت به آنان وجود داشت و در کل چنین شخصیت‌هایی در ابتدای انقلاب از اقبال عمومی جامعه برخوردار بودند.

وی افزود: در مورد شهید سلیمانی، ویژگی جامعیتِ اقبال و مقبولیت از طرف عوام و خواص جامعه وجود دارد و این امر قابل تأمل است و راحت نباید از کنار این موضوع بگذریم. باید ببینیم چرا شهید سلیمانی چنین ویژگی را داشت در حالی که بسیاری از افراد این ویژگی را ندارند. ایشان فرمانده سپاه قدس بود، اما بسیاری از اشخاصی که در خارج از کشور بوده و با جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند از شخصیت سردار سلیمانی به‌عنوان یک سردار شجاع ایرانی تقدیر و تأکید کردند که شهید سلیمانی از نظر ایثارگری، خدمت به ایران، دین‌داری، روحیه و اخلاق بی‌نظیر بود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: این عجیب نیست که چنین شخصیت‌هایی از شهید سلیمانی که فرمانده سپاه قدس است به نیکی یاد می‌کنند؟ چرا ایشان این‌قدر مورد اقبال دوستان و مخالفان قرار دارد؟ در جواب این پرسش‌ها باید گفت شهید سلیمانی انسان متظاهری نبود به طوری که نگاه او به جامعه و موضوعات انقلاب یک نگاه عمیق بود، نه یک نگاه سطحی و ظاهری.

نحوی ادامه داد: شهید سلیمانی دارای نگرش اصیل و عمیق انقلابی و پذیرای همه دیدگاه‌ها و نظرات بود. برخی افراد ادعای انقلابی‌گری دارند، اما فقط حفظ ظاهر می‌کنند و با مبانی اصلی انقلاب در سال ۱۳۵۷ فاصله زیادی دارند در حالی که شهید سلیمانی اهل ریا و تظاهر نبود و همواره متواضع بود و ظواهر و باطنی یکسان داشت.

وی افزود: ایشان وابسته به هیچ حزب یا گروهی نبود و در عین حالی که از سیاست آگاهی داشت، اما سیاسی نبود. شهید سلیمانی در حالی که ساده زیست بود، اما یک فرمانده توانا بود و می‌توان از این شهید درس‌های زیادی گرفت. معتقدم بیش از آنکه مردم از شخصیت شهید سلیمانی درس بگیرند، مسئولان باید از ایشان الگو بگیرند، چراکه نیاز زیادی به الگو دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha