• جمعه / ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400101007015
  • خبرنگار : 71567

اعطای نخستین مدرک دکتری مشترک دانشگاه علامه طباطبایی با یک دانشگاه بلژیکی

اعطای نخستین مدرک دکتری مشترک دانشگاه علامه طباطبایی با یک دانشگاه بلژیکی

نخستین مدرک دکتری مشترک با اعطای مدرک دوگانه دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ورایه بروکسل بلژیک دریافت شد.

به گزارش ایسنا، مدیریت همکاری‏ های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد؛‌ قرارداد انجام مشترک رساله دکتری ساجده سادات حسینی، دانشجوی دکتری رشته مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبایی با راهنمایی دکتر غلامرضا تجویدی، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان ‏های خارجی دانشگاه و دکتر کوئن کِرِمانز عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و فلسفه دانشگاه ورایه بروکسل بلژیک در سال ۱۳۹۷ امضا شد.

به دنبال امضای قرارداد، دانشجوی نامبرده ضمن هفت ماه حضور در بروکسل و انجام تحقیقات زیر نظر استاد راهنمای بلژیکی و ادامه تحقیقات خود در ایران زیر نظر استادان راهنما و مشاور ایرانی خود در آبان ماه سال ۱۴۰۰ از رساله خود با عنوان «رویکرد ساختگرایی اجتماعی به آموزش ترجمه: طراحی یک مدل عملی» دفاع کرده و نخستین مدرک دکتری دوگانه دانشگاه علامه طباطبائی را دریافت نمود.

در این جلسه دفاع، دو استاد راهنما، دو استاد مشاور و پنج داور شامل دو داور از دانشگاه علامه طباطبائی، یک داور از دانشگاه ورایه بروکسل، یک داور از دانشگاه آزاد اسلامی و یک داور از دانشگاه بیرجند حضور داشتند و در نهایت رساله با درجه عالی و نمره ۲۰ ارزیابی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، تا کنون دو مقاله علمی پژوهشی برگرفته شده از این پروژه مشترک چاپ شده و نتایج حاصل از آن در همایش های گوناگون از جمله در دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه ناتینگهام در انگلستان، دانشگاه اتونوما بارسلونا در اسپانیا و دانشگاه یاگیلونیا کراکف در لهستان ارائه شده است. طبق این قرارداد این دانشجو موفق به اخذ مدرک دکترای «مطالعات ترجمه» از دانشگاه علامه طباطبائی و دکترای «مطالعات زبان کاربردی» از دانشگاه ورایه بروکسل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha