• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400101107277
  • خبرنگار : 71660

آمادگی ناتو درخصوص مذاکره با روسیه

آمادگی ناتو درخصوص مذاکره با روسیه

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که وزیر خارجه این کشور درخصوص تماس‌های آتی با روسیه، با دبیرکل ناتو گفت‌وگو تلفنی داشته است. این سرویس پس از این تماس خاطرنشان کرد که ناتو آماده گفت‌وگو "معنادار" با مسکو است؛ در حالی که همچنان درخصوص جلوگیری از "تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین" متحد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، درخصوص مشارکت‌های آتی با روسیه در "شورای ناتو-روسیه" و "گفت‌وگوی ثبات استراتژیک آمریکا-روسیه" گفت‌وگو کردند. براساس بیانیه‌ای که سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا صادر کرده، ائتلاف ناتو درخصوص گفت‌وگو "معنادار" با روسیه، اعلام آمادگی کرده است؛ در حالی‌که این ائتلاف همچنان درباره جلوگیری از "تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین" متحد ایستاده است.

در تاریخ ۱۰ ژانویه، ژنو میزبان گفت‌وگوهای روسیه-آمریکا درخصوص تضمین‌های امنیتی خواهد بود. همچنین، نشست "شورای روسیه-ناتو" در تاریخ ۱۲ ژانویه و مذاکرات بین نمایندگان "فدراسیون روسیه" و "سازمان امنیت و همکاری اروپا" (OSCE) در تاریخ ۱۳ ژانویه برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، وزارت امور خارجه روسیه پیش‌نویس توافقنامه "تضمین‌های امنیتی" روسیه را منتشر کرد.

همچنین این سرویس اطلاعاتی گزارش داد که آنتونی بلینکن و ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، در تماس تلفنی خود درخصوص اقدامات و واکنش‌های مورد نظر درخصوص "تجاوز روسیه به اوکراین" گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه این سرویس اطلاعاتی، آنتونی بلینکن و ملانی جولی روز جمعه به‌صورت تلفنی پیرامون اولویت‌های مشترک خود از جمله "پاسخی سخت به تجاوزات بیشتر روسیه علیه اوکراین" و تمایل و آمادگی شرکا و متحدان برای تحمیل "عواقب و هزینه‌های سنگین" بر روسیه درصورت تجاوز به اوکراین، گفت‌وگو کردند. آن‌ها درخصوص مسئله منطقه هند-آرام نیز گفت‌وگو کردند.

اخیرا، کشورهای غربی و کی‌یف ادعاهایی مبنی بر "حمله احتمالی روسیه" به اوکراین را منتشر کرده‌اند؛ در حالی‌که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این گمانه‌زنی‌ها را "پوچ و بی‌اساس" خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha