• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400101107308
  • خبرنگار : 50038

دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی؛ فرصتی برای شکل گیری "جهاد تبیین"

دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی؛ فرصتی برای شکل گیری "جهاد تبیین"

ایسنا/همدان مدیر تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری "جهاد تبیین"، برپایی و برگزاری باشکوه مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصتی برای شکل گیری "جهاد تبیین" به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب است.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت‌وگو با ایسنا؛ با اشاره به اینکه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمه همزمان شده است، افزود: از آنجا که مکتب شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب والای حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است، بنابراین به همین منظور مجموعه برنامه‌های معرفتی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ۱۵۰ نقطه ملایر

وی از برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۵۰ نقطه شهرستان به همت مساجد، هیأت‌ها و مجموعه‌های مردمی در شهرها و روستاها خبر داد و اظهارکرد: در مراکز بخش‌ها نیز مراسم ویژه‌ای با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نجفی خاطرنشان کرد: مراسم ویژه سالگرد شهادت این سردار شید اسلام در شهر ملایر در شامگاه دوشنبه ۱۳ دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع با حضور حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزائی، مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در قم و با شرکت اقشار مختلف مردم برپا می‌شود.

این مقام مسئول از اعزام بیش از ۴۰ مبلغ به منظور سخنرانی با موضع مکتب حاج قاسم به روستاهای ملایر و شکل گیری بیش از ۵۰ حلقه معرفتی و بصیرتی توسط ائمه جماعات مساجد شهر و روستا همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: برپایی اجتماع دختران حاج قاسم در محل حسینیه سید الشهدا و اجتماع پسران حاج قاسم در محل مسجد عاشورا، فعالیت  ۳۰ مداح با هدف مداحی و مرثیه خوانی در روستاها از دیگر برنامه‌های تدوین شده در گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلهاست.

نجفی با اشاره به جایگاه شاخص شهید سردار قاسم سلیمانی در بین مردم به ویژه نسل جوان جامعه با هر گرایش سیاسی، اظهارکرد: مقام معظم رهبری " حاج قاسم " را یک مکتب معرفی کردند، بنابراین به توجه به اهمیت موضوع ما باید  روحیات و تفکرات اجتماعی، معرفتی، سیاسی و فرهنگی سردار سلیمانی را به عنوان الگوی یک "مسئول ارشد انقلاب اسلامی" به نسل امروز جامعه معرفی کنیم.

این مقام مسئول بر الگوگیری مدیران اجرائی از مکتب حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و گفت: ایشان در تمام برهه‌های زندگی با برکت خود نمونه یک "مدیر تراز انقلاب" بودند و مردم‌داری، ساده زیستی، اخلاص، تبعیت محض از ولایت فقیه، وفاداری به اسلام و انقلاب و خانواده شهدا از شاخصه های اصلی این شهید بزرگوار بود.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر یادآورشد: مدیر انقلابی به ‌جای امید بستن به بیگانه و اعتماد به دشمن، به توان، ظرفیت و سرمایه داخلی اعتماد می‌کند و با تلاش و با بکار بستن نیروهای داخلی، ظرفیت‌های بالقوه کشور را بالفعل می‌کند و این ویژگی در مکتب و ابعاد مدیریتی سردار سلیمانی جاری و ساری بود و امروز باید الگوی سایر مسئولین نظام قرار بگیرد.

نجفی "جهاد تبیین" را یکی از الزامات تحقق بیانیه "گام دوم" دانست و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری " جهاد تبیین"، برپایی و برگزاری باشکوه مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصتی برای شکل گیری "جهاد تبیین" به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha