• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101107634
  • خبرنگار : 71415

ناظران در انتظار اعلام سیاست‌های ۲۰۲۲ کره‌شمالی

ناظران در انتظار اعلام سیاست‌های ۲۰۲۲ کره‌شمالی

رسانه دولتی کره‌شمالی گزارش کرد، پیونگ‌یانگ پیش‌نویس یک قطعنامه که احتمالا محتوی خط‌مشی سیاست خارجی آن برای سال نوی میلادی است، در خاتمه اجلاس مهم حزب حاکم مورد بحث قرار داده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای (KCNA)، در چهارمین روز برگزاری چهارمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی، شرکت‌کنندگان "نشست‌های مشورتی و کارگاه‌های چند بخشی را به پایان رساندند."

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان از روز سه‌شنبه کارگاه‌های چند بخشی را با هدف "تدوین طرح‌ها مطابق با سیاست‌های رزمی مطرح شده از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در گزارشش "درباره جهت‌گیری فعالیت حزب و کشور در سال ۲۰۲۲" آغاز کردند.

این خبرگزاری تصریح کرد: این نشست به جمع‌بندی و بررسی نهایی آرایی سازنده که قرار است به پیش‌نویس قطعنامه اضافه شود، پرداخت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما احتمالا این قطعنامه شامل موضع کره شمالی در خصوص روابط به بن‌بست رسیده دو کره و مذاکرات هسته‌ای این کشور با آمریکا در ضمن مطرح شدن گزارش‌ها در خصوص شرکت مقامات ارشد مسئول این حوزه در نشست‌های بحث و رایزنی، خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ انتظار می‌رود که این قطعنامه در خاتمه اجلاس عمومی رونمایی شود.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که پنجمین روز این اجلاس قرار بوده برگزار شود اما مشخص نیست که این اجلاس قرار است برای چه تعداد روز ادامه یابد. اجلاس‌های عمومی قبلی بین یک تا چهار روز به طول می‌انجامیدند.

توجه زیادی به این اجلاس با توجه به این که می‌تواند جایگزینی برای سخنرانی کیم جونگ اون به مناسبت روز سال نوی میلادی مطرح کند، معطوف شده و ناظران خارجی آن را به جهت اخذ سرنخ‌هایی درباره مسیر سیاست خارجی و داخلی این کشور در سال نوی میلادی تحت نظر قرار دادند.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در دولت سئول احتمالا با امید به دریافت نشانه‌ای مثبت از روی آوردن پیونگ‌یانگ به درخواست‌های مکررش برای بازگشت به گفت‌وگوها، این اجلاس را تحت‌نظر قرار داد.

چا دوک چول،  معاون سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما به رصد وضعیت به جهت رسیدن به تحلیل و ارزیابی جامع ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha