• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400101107647

استاندار فارس:

فارس آماده سرمایه گذاری است

فارس آماده سرمایه گذاری است

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به اینکه فضای استان آماده برای کسب و کار و سرمایه گذاری است، گفت: در صورتی که سرمایه گذار نسبت به تعلل و کندی کار دستگاهی گلایه دارد می‌تواند با مراجعه به معاونت امور اقتصادی نسبت رفع مشکل اقدام کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۱ دی در پنجاه و یکمین جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به اهمیت فاکتور ارزیابی میزان رضایت از دستگاه‌های اجرایی در ارزیابی‌ها اشاره و اضافه کرد: سیستم‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور هرچند دارای اشکالاتی است؛ اما این ارزیابی می‌تواند با شناسایی نقاط مثبت و منفی برخی از ضعفها در دستگاههای اجرایی را برطرف کنند.

او ضرورت همفکری معاونت امور اقتصادی استانداری و سازمان برنامه و بودجه به عنوان سازمان اصلی که وظیفه ارزیابی عملکرد سالانه عهده داراست را متذکر شد و ادامه داد: معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در کل کشور باید اصلاح شود.
 
استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی خواست، الگو برداری از سازمانهای استانهایی که در ارزیابی‌ها امتیازهای لازم را کسب کرده و موفق تر هستند را در  دستور کار قرار دهند و با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت کسب و کار و رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا در گزارش‌های بعدی، فارس نسبت به جایگاه فعلی خود رشد داشته باشد. 

او بر ضرورت تجدید نظر در معیارهای ارزیابی عملکرد تاکید و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند با الگو برداری از اتاق‌های بازرگانی کشور در مسیر رشد شاخصها در استان نقاط قوت را مورد استفاده نسبی قرار دهد.

استاندار فارس ضمن بیان اینکه با یک اقدام تحقیقاتی برای مشخص کردن تمام معیارها در استان‌های موفق،  موارد به دستگاه‌های اجرایی استان برای ارتقا شاخص ارزیابی ارسال شود، تاکید کرد: سیاست گذاری و  شعار ما اینست که از این پس استان فارس بهشت سرمایه گذاری است. 

همچنین بررسی میزان نیترات و نیتریت در محصولات کشاورزی عرضه شده در میدان میوه و تره بار یکی از موارد مطروحه در این جلسه بود که ایمانیه در این خصوص با اشاره به ضرورت شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی که به استان وارد می‌شود، گفت: شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی مبدا، ورود این محصول تولیدی  به میدان تره و بار را مشخص می‌کند و در صورت بروز مشکل امکان پیگیری را فراهم می‌کند.

استاندار فارس بر آموزش به کشاورزان در مسیر تولید محصولات به عنوان یک ضرورت  قابل توسعه در تولید محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: استانداردهای لازم برای توسعه محصولات کشاورزی باید استخراج و در مسیر تولیدمحصولات به کشاورزان گوشزد شود.

همچنین روشهای کشتهای قرار دادی به عنوان اهداف وزرات جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در مسیر تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، موضوع دیگری بود که استاندار فارس به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این روش  تامین سم،بذر و بیمه کردن کشاورز جز تعهدات دولت است و در قبال آن محصول کشاورزی تولید شده به دولت تحویل داده می‌شود.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت تولید محصول استاندارد و ضرورت توجه به سلامت مصرف کنندگان، اضافه کرد: در مسیر تولید محصول باید میزان  و نوع سم استفاده  شده در تولید محصول کشاورزی با ضابطه مندی در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار فارس همچنین داشتن یک برنامه زمانبندی در  کاهش میزان سموم قابل استفاده در محصولات کشاورزی را به عنوان یک راهبرد اصلی برای دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: در برنامه زمانبندی، نقش دستگاه‌ها مشخص شود.

ایمانیه در بخشی از سخنان خود بر تهیه یک سند جامع برای کنترل سموم خطرساز در محصولات کشاورزی به عنوان تکلیف دستگاه اجرایی و ارائه راهکارهای تولید محصولات سالم تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha