• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400101107681
  • خبرنگار : 99999

کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حملات هوایی ارتش اتیوپی به تیگرای

کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حملات هوایی ارتش اتیوپی به تیگرای

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داد که طی روزهای گذشته ده‌ها نفر در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی به دلیل حملات هوایی کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد که حملات هوایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۴ دسامبر علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.

طبق اعلام این دفتر، این دور از حملات خشن‌ترین و پرتلفات‌ترین حملات به این منطقه از ابتدای اکتبر محسوب می‌شود.

اوچا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات شهرهای "الاماتا"،"کوریم"،"مایشو"،"میکونی" و "میلازات" در جنوب تیگرای را هدف قرار داده‌اند.

در این بیانیه همچنین گفته شده که شهر"المکله" مرکز ایالت تیگرای نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

این نهاد حقوق بشری اشاره کرد که به دلیل محدودیت‌های امکاناتی و ناامنی حاکم در منطقه، امکان ورود کارشناسان حقوق بشری به آن جهت تعیین دقیق شمار قربانیان و برآورد میزان خسارات، وجود ندارد.

این نهاد بین المللی با تاکید بر پرتنش و غیرقابل پیش بینی بودن اتفاقات در مناطق شمال اتیوپی، آورده است: سازمان‌های حقوق بشری درصدد رساندن غذا و مواد اولیه به نیازمندان این مناطق هستند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به شرایط سخت انسانی و مشکلات امنیتی، گزارش داد که از ۱۴ دسامبر تا کنون هیچ‌ کامیون حاوی کمک‌های بشر دوستانه وارد مناطق مذکور نشده است.

طبق گزارش سازمان ملل، جنگ تیگرای باعث به خطر افتادن جان هزاران تن و کوچ اجباری بیش از دو میلیون نفر از خانه‌هایشان شده است.

این جنگ پس از دستور ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی به ارتش این کشور مبنی بر حمله به تیگرای و سرنگون کردن جبهه آزادی بخش مردمی آن، آغاز شد.

نخست‌وزیر اتیوپی در زمان شروع حمله به تیگرای نوید یک پیروزی سریع را داده بود، اما جبهه آزادی بخش تیگرای، ارتش را غافلگیر کرد و با کنترل بخش بزرگی از استان تیگری به سمت مناطق همجوار "عفار" و "أمهره" پیشروی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha