• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400101107810
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان خبر داد:

گران‌فروشی و عدم درج قیمت؛ بیشترین تخلفات اصناف در اردستان

گران‌فروشی و عدم درج قیمت؛ بیشترین تخلفات اصناف در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: درج نکردن قیمت کالا و گران فروشی در بین اصناف شهرستان اردستان بیشترین تخلفات است.

رحمت‌الله ابوذری ظهر امروز (شنبه، ۱۱ دی‌ماه) در کارگروه تعزیرات حکومتی شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه سال جاری تاکنون، حدود ۲۶ گزارش از ادارات صمت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و پلیس آگاهی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده که تمامی پرونده‌های ارسالی مختومه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع جریمه پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی حدود ۱۴۷ میلیون تومان بوده است، افزود: کاهش پرونده‌های تعزیرات در شهرستان اردستان به معنی کم شدن تخلفات نیست و دستگاه‌های متولی در این خصوص باید تلاش خود را بیشتر کنند و پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان با گلایه از نحوه بازرسی شبکه دامپزشکی اردستان گفت: هیچ‌گونه گزارشی از بازرسی و پایش دامپزشکی از قصابی و مرغ و ماهی فروشی‌های شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال نشده است. 

ابوذری تصریح کرد: گزارش‌هایی به تعزیرات حکومتی اردستان رسیده که در سطح شهرستان گوشت‌های قرمز نامرغوب توزیع می‌شود که از شبکه دامپزشکی درخواست داریم نسبت به این موضوع سختگیری و بررسی‌های بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه گشت‌ های مشترک تعزیرات حکومتی به‌صورت منظم در سطح شهرستان انجام می‌شود، گفت: درج نکردن قیمت کالا و گران فروشی در بین اصناف شهرستان اردستان بیشترین تخلفات است که اتحادیه‌های صنفی باید نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشد.

شاهد افزایش قیمت برخی اقلام هستیم

همچنین رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اردستان در این جلسه گفت: خوشبختانه با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیش از ۹۸ درصد اصناف شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

محمدرضا باقری گفت: از یک ماه گذشته به دلیل واگذاری امور بازرگانی وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، نتوانستیم هیچ‌گونه کالای اساسی در سطح این شهرستان توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف شهرستان اردستان در یک ماه گذشته بیش از ۲۹۰ بازرسی از اصناف سطح شهرستان انجام داده‌اند، افزود: از این تعداد بازرسی ۱۱ پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اردستان با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالاها گفت: از یک ماه گذشته تاکنون شاهد افزایش قیمت برخی اقلام شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیمان، تخم مرغ، موز و میلگرد هستیم. همچنین قیمت برنج ایرانی افزایش قیمت بسیار شدیدی داشته و قیمت هر کیلو از برنج‌های ایرانی با کیفیت به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha