• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400101107822
  • خبرنگار : 50455

از نخستین بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم رونمایی شد

از نخستین بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم رونمایی شد

ایسنا/قم در آستانه دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی از نخستین بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم رونمایی شد.

در نشست خبری مؤسسه روایت سیره شهدا با اصحاب رسانه که امروز ویژه رونمایی از نخستین بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم و بازنمایی فعالیت‌های انجام شده در قرارگاه تبلیغی حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، حجت الاسلام استاد حسین جوشقانیان مدیر عامل مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: مؤسسه روایت سیره شهدا با پیشینه تقریبا بیست ساله و با فعالیت در عرصه تربیت راویان جهاد و شهادت تنها مجموعه حوزوی است که منحصرا  در راستای اهداف مکتب جهاد و شهادت گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به بیش از هفتاد اثر علمی، ادبی و روایتگری و برگزاری ده‌ها دوره آموزشی که در عرصه ملی موثر بودند، تصریح کرد: سال ۸۹ در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند بدون تبیین بلیغ هیچ فکر و اندیشه‌ی متقنی توفیق رواج و اعتقاد عمومی پیدا نخواهد کرد فلذا کار شما کار بزرگی است.

جوشقانی افزود: در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی یک دوره آموزشی آشنایی با روایتگری و تبلیغ مکتب حاج قاسم در ۵ بازده زمانی ۳ روزه با حضور راویان، مبلغان و فعالین فرهنگی از ۸ استان کشور در شهر کرمان برگزار شد.

در ادامه نشست حجت السلام محمد باقر نادم معاون پژوهش و مطالعات راهبردی و دبیر علمی تولید محتوا، گفت: محتواهایی که در قرارگاه تبلیغی حاج قاسم سلیمانی تولید شد با نگاه به نیازمندی‌های جامعه مخاطب بوده لذا برای همه اقشار و مخاطبین و گروه‌های سنی مختلف تولید محتوا کردیم.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری عرصه تبلیغ احیا گر جامعه است و حیات جامعه را تضمین می‌کند، ادامه داد: در نخستین بسته جامع محتوایی تبلیغ مکتب حاج قاسم سلیمانی ۵ بسته مجزا را برنامه ریزی کردیم.

نادم با اشاره به تولید پنج جلد کتاب تخصصی در حوزه منبر یادآورشد: محتوای کتاب مکتب سرنوشت ساز در ۵ جلسه مجزا به صورت تخصصی به محورهای مختلف آموزه های مکتب حاج قاسم می‌پردازد همچنین کتاب دیگری با عنوان یک جهان سلیمانی به عنوان کتاب پشیتیبان تامین محتوای منبر در ۱۲ فصل آماده شده که در هر فصل به صورت مجزا محتواهای مورد نیاز راویان و مبلغان در منبر درآن تأمین شده است.

وی روایت مصور و کتاب پشتیبان روایت مکتوب را از دیگر محورهای ارائه شده در مؤسسه روایت سیره شهدا دانست و یادآور شد: این بسته چند رسانه‌ای این امکان را به روایان می‌دهد تا به صورت پرده خوانی روایت سیره شهدا را در پیش بگیرند.

مسئول کمیته تولید محتوای مؤسسه روایت سیره شهدا، مجموعه سردلبری را مجموعه دیگری از پرده خوانی‌های این مرکز توصیف کرد و اذعان داشت: آلبوم روایت مصور «مکتب سرنوشت ساز»، تایم لاین «مرا پاکیزه بپذیر»، پرده خوانی «سردلبری»، استیج گردانی «مکتب حاج قاسم»، پاورپوینت «روایتگری» و سخنرانی‌های چند رسانه‌ای «۳۶۰ درجه» از مهمترین تولیدات چند رسانه‌ای مؤسسه روایت سیره شهدا به شمار می‌رود.

نادم با بیان این که تایم لاین «مرا پاکیزه بپذیر» ناظر به سطح نخبگانی تنظیم و ارائه شده است، اظهار داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا «کتاب‌یار کودک و نوجوان»، را ویژه کلاس داری مربیان کودک و نوجوان آماده کرده است.

وی پیک قهرمانان را از پیوست‌های مصور و رنگی در قالب رنگ آمیزی و مسابقه ویژه گروه سنی کرودک و نوجوان دانست و ابراز داشت: سخنرانی‌های چند رسانه‌ای «۳۶۰ درجه» نیز با نگاه قشر خاکستری یعنی مخاطبینی که با فضای مکتب حاج قاسم ارتباط نداشته باشند تولید شده لذا نگاهی خاص به آموزه‌های تطبیقی و پیوست‌های اجتماعی داشته، این موضوعات را ناظر به مکتب حاج قاسم روایت گری نموده است.

معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا جذابیت، به روز بودن، مخاطب شناسی درست و پیگیری رویکرد تخصصی و کاربردی را از ویژگی‌های مهم محصولات این مؤسسه دانست و یادآور شد: تمام این محصولات به صورت رایگان در کانال مؤسسه سیره شهدا با عنوان روایان روحانی بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: دردومین سالگرد حاج قاسم این مجموعه به کمک تیم‌های تخصصی و علمی در معاونت پژوهش و اطلاعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا تشکیل شدند و هر یک از این تیم ها در این ۵ محور به صورت قرارگاه جهادی شبانه روز مستقر بودند و توانستیم در بازده زمانی کوتاه این محصولات را به ثمر برسانیم.

نادم در پایان تصریح کرد: در تهیه محتواهای فوق دیگر مؤسسات تبیلغی نظیر مؤسسه امیر بیان، راویان بعثه مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی، مساعدت و همکاری داشتند که این امر موجب هم افزایی و ارتقاء سطح علمی و کاربردی محصولات شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha