• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101107859
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل از دولت مستعفی خواست اجازه انتقال تجهیزات ارتباطی به فرودگاه صنعاء را بدهد

سازمان ملل از دولت مستعفی خواست اجازه انتقال تجهیزات ارتباطی به فرودگاه صنعاء را بدهد

سازمان ملل از دولت مستعفی یمن خواست اجازه دهد تجهیزات ارتباطی جدیدی به فرودگاه صنعاء که تحت کنترل جنبش انصارالله است، منتقل شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه‌های ارتباطی فرودگاه صنعاء دچار مشکلات فنی شده‌اند، در طول ۱۸ ماه گذشته کادر پروازهای انسانی سازمان ملل دست‌کم ۱۰ مورد مشکل در برقراری ارتباط با برج مراقبت فرودگاه صنعاء را گزارش کردند و این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد.

طبق این بیانیه، شرکت هواپیمایی یمن سال ۲۰۱۹ برای خرید دستگاه‌های کنترلی اقدام و سازمان ملل با انتقال آنها به صنعاء موافقت کرد؛ اما اتاق عملیات انسانی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان اجازه این انتقال را نداد و اعلام کرد که این کار به موافقت دولت مستعفی نیاز دارد.

گریسلی تاکید کرد: از دولت (مستعفی) یمن می‌خواهم فورا اجازه دهد این دستگاه‌ها که محتویات آنها توسط اتاق عملیات انسانی ائتلاف عربی در دسامبر ۲۰۲۱ بررسی شده، انتقال داده شوند.

طبق اعلام سازمان ملل، این دستگاه‌ها و تجهیزات برای تضمین پروازها در این فرودگاه و استمرار عملیات‌های امدادرسانی به یمن ضروری هستند.

فرودگاه صنعاء که از سال ۲۰۱۶ تنها هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه و هواپیماهای سازمان ملل را می‌پذیرد، گذرگاه اصلی انتقال کمک‌ها به این کشور فقیر و درگیر جنگ است.

این فرودگاه از اواخر ماه گذشته میلادی به دلیل خساراتی که پس از حملات ائتلاف مذکور به آن وارد شد، دیگر قادر به انجام پروازها نیست.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل درباره تعطیلی فرودگاه صنعاء گفت: از مقامات صنعاء می‌خواهیم در آینده حتی به دلیل مشکلات فنی بدون مشاوره قبلی و توافق متقابل با سازمان ملل، مانع از انجام پروازهای انسانی نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha