• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400101107997

/ سومین جشنواره ملی مهدویت /

بهشت سازی های کاذب در منطقه؛ مقابل جریان اصیل مهدویت

بهشت سازی های کاذب در منطقه؛ مقابل جریان اصیل مهدویت

ایسنا/قم کارشناس مهدویت بابیان اینکه امارات در منطقه منشأ صدور جنگ‌ها شده است، گفت: این بهشت برین کاذب، سعی کرده است که درآمد زیاد خود را در رقابت‌های منطقه‌ای برای پیشبرد قدرت خود به کار ببرد در حالی ‌که می‌توانست این پول را صرف افزایش رشد و تعالی انسانیت کند.

سومین نشست از سلسله نشست‌های سومین دوره جشنواره مهدویت با موضوع چیستی و چگونگی مهدویت  و بازشناسی جغرافیای مهدویت در دفتر خبرگزاری ایسنا قم برگزار شد.

 در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی در رابطه با فلسفه انتظار، جایگاه جمهوری اسلامی و هجمه‌های ایجادشده علیه ایران در موضوع مهدویت، بهشت آرمانی ساخته شده در کشورهای عربی و سبک زندگی منتظرانه نکاتی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام رضایی، کارشناس مهدویت، در این نشست، عنوان کرد: بسیاری از مراکز تصور می‌کنند اگر همه نهادهای مهدوی در سراسر جهان اسلام، کنار هم جمع شوند مشکل حل می‌شود ولی نگاه ما به مهدویت با آن‌ها متفاوت است؛ زیرا مهدویت در کشور ما یک بن و پایه است که نظامات دیگر را مدیریت می‌کند.

وی بابیان اینکه امارات در منطقه منشأ صدور جنگ‌ها شده است، تصریح کرد: این بهشت برین کاذب، سعی کرده است که درآمد زیاد خود را در رقابت‌های منطقه‌ای برای پیشبرد قدرت خود به کار ببرد در حالی ‌که می‌توانست این پول را صرف افزایش رشد و تعالی انسانیت کند.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته فعالیت‌های حوزه مهدویت، بر روی شخص مهدی شناسی محصور شده‌ و به سمت انتظار نرفته است.

کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه ما انتظار را حداقلی معنی کرده‌ایم، تصریح کرد: مهدویت باید در متن زندگی کشور، ملت و نهادی آموزشی و پژوهشی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: انتظار یعنی ما باید در یک طرح گام به گام انسان‌های پیرامون خود را بشناسیم و به سمت چشم‌انداز جهت‌دهی کنیم و در این عرصه موج انسانیت و فضیلت ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: اولین اقدام در این عرصه این است افرادی که شعار مهدویت می‌دهند باید جوامع شیعی را بشناسند.

وی بابیان اینکه اولین نقطه انتظار گام به گام در جامعه شیعه رخ می‌دهد، گفت: امروز عراق به دنبال مرکزیت تشیع و حوزه نجف نیز به دنبال حاکمیت حوزه شیعی است ولی با این وجود باید طرح گام به گام صدور فرهنگ انتظار و سبک زندگی منتظرانه را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha