• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101208141
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام:

پل‌ها و راه‌های مواصلاتی ماژین نیازمند توجه جدی است

پل‌ها و راه‌های مواصلاتی ماژین نیازمند توجه جدی  است

ایسنا/ایلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با توجه به فاصله زیاد ماژین با مرکز شهرستان و عدم وجود واحد هلال‌احمر در منطقه لازم است برای حفظ زمان در مأموریت‌های حیاتی در حوزه مدیریت بحران پایگاه امداد و نجات در این بخش دایر شود.

 «آیت قیصربیگی» در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دره‌شهر اظهار کرد: راه دسترسی «گرز لنگر» به ماژین صعب‌العبور و غیر استاندارد است و مسیر دیگر برای رسیدن به این بخش مستلزم ورود به استان لرستان و طی کردن مسافت زیاد است که در هر دو مورد با استانداردهای موجود در حوزه مدیریت بحران همخوانی ندارد.

وی  بر ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات در بخش ماژین تاکید کرد و گفت: به لحاظ فاصله زیاد ماژین با مرکز شهرستان و عدم وجود واحد هلال احمر در منطقه لازم است در جهت حفظ زمان در مأموریت های حیاتی در حوزه مدیریت بحران پایگاه امداد و نجات در این بخش دایر شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام  با اشاره به مشکلات باقی مانده از سیل ۹۸ خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام شد و گفت: خلاء مهمی که در اینجا اتفاق افتاده این است که برخی خسارت‌های وارده از سیل ۹۸ یا به درستی تامین اعتبار نشده و یا اگر شده به جهت طولانی شدن فرایند و بالا رفتن هزینه ها اعتبارات مذکور برای اتمام طرح‌ها کافی نبوده است.

وی با اشاره به بازدید از پل موقت «وحدت‌آباد» گفت: با توجه به کم عرض بودن پل موقت لازم است در ساخت پل اصلی که باعث ارتباط بخش ماژین با استان لرستان می شود تسریع ایجاد شود.

قیصربیگی در ارتباط با پل «میدان خلف» نیز گفت: بنا به نظر کارشناسان امر به خاطر تغییر بستر رودخانه نیاز است چند دهنه دیگر به پل مربوطه اضافه شود و مسیر دسترسی نیز تملک شود که البته این موضوعات در دستور کار راهداری استان قرار گرفته است.   

وی در بازدید از سیل بندها و پل‌های داخل شهر ماژین گفت: با پیگیری‌های انجام شده موضوع پل طبیعت که در بارش های اخیر خراب شده بود و باعث قطع ارتباط اهالی منطقه شده
با مساعدت مدیرکل راهداری استان به زودی احیا می‌شود  و موضوع سیل بندهای و ایجاد دیواره حائل نیز باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدامات احتیاطی فصل سرما توسط دستگاه متولی تحت اقدام جدی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام درخصوص مشکلات واحد های مسکونی بازسازی شده در سیل ۹۸ گفت: در حوزه بنیاد مسکن نیز از ۴۳۰ خانه ساخته شده در سیل ۹۸ تعدادی از آنها هنوز تکمیل نشده  که در این راستا به بنیاد مسکن ابلاغ شده پیگیر اتمام طرح‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha