• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400101208455
  • خبرنگار : 71620

طاهری: مدیریت کسری بودجه تنها یکی از اضلاع مهار تورم است

طاهری: مدیریت کسری بودجه تنها یکی از اضلاع مهار تورم است

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: مدیریت کسری بودجه تنها یکی از اضلاع مهار تورم است. در سال های ۹۲ تا ۹۶ همین مسیر طی شد، ولی تورم وجود داشت چرا که دولت به دیگر اضلاع مهار تورم مثل مدیریت بازار ارز، اصلاح نظام بانکی و سیاست گذاری پولی توجه نکرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از دولت بابت واکسیناسیون عمومی اظهار کرد: مردم امروز زندگی و کسب و کار عادی دارند و این در حالی است که سال گذشته بسیاری از کسب و کارها برای مدت کوتاهی تعطیل می‌شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس در مورد مذاکرات وین گفت: مدیریتی که دولت در مذاکرات وین دارد، مطلوب است چرا که اقتصاد را به مذاکرات شرطی نکرده است. تیم مذاکره کننده کار خودش را انجام می‌دهد و تیم خنثی سازی تحریم هم کار خودش را انجام می‌دهد، این هماهنگی باعث شده است که هم مذاکرات خوب جلو برود و هم امورات اقتصادی پیش رود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تغییرات مدیریتی گفت: افراد چاپلوس از جاسوس بدتر هستند. جاسوس چهره خود را می‌پوشاند ولی چاپلوس چهره واقعیت را. چاپلوس مزاج شناس است و خواسته‌های پنهانی رئیس را استخراج کرده و تحویل رئیس می‌دهد، رئیس‌ها باید از زبان‌های پرچرب پرهیز کنند.

نماینده مردم زنجان به ضرورت مهار تورم اشاره کرد و گفت: خط و مشی دولت برای مهار تورم، مدیریت کسری بودجه است. تراز عملیاتی را از منفی ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰۰ هزار میلیارد کاهش دادیم. همچنین دولت حقوق‌ها را عادلانه‌تر افزایش داده و کنترل هزینه کرده است. دولت هزینه‌های خودش را تا ۱۵ درصد کاهش داده است. کاهش فروش اوراق دولت هم اتفاق خوبی است. کسری بودجه اما تنها یکی از اضلاع مهار تورم است. در دولت‌های قبل از سال ۹۲ تا ۹۶ همین مسیر طی شد یعنی مدیریت کسری بودجه انجام شد ولی تورم وجود داشت چرا که دولت یازدهم به دیگر اضلاع مهار تورم مثل مدیریت بازار ارز، اصلاح نظام بانکی و سیاست گذاری پولی توجه نکرد.

طاهری در پایان تأکید کرد: با توجه به نقدینگی که بانک‌ها تولید می‌کنند، عملا در مهار تورم موفق نخواهیم شد، دولت به فکر بانک‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha