• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400101208656
  • خبرنگار : 71021

سامانه «سفرهای زیارتی» راه‌اندازی شد

سامانه «سفرهای زیارتی» راه‌اندازی شد

سامانه جامع «زیارت» با امکان دسترسی به انواع سفرهای زیارتی و عتبات عالیات راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، مهران فرشید ـ مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت ـ با بیان این‌که فاز نخست سامانه جامع زیارت همزمان با آغاز نام‌نویسی سفر سوریه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سامانه‌های پذیرش زائران حج، عمره و عتبات در این سامانه به آدرس http://ziarat.haj.ir/ تجمیع شده است.

وی افزود: این سامانه امکان تعریف انواع بسته‌های زیارتی را دارد و شرکت‌های مجری اگر بسته سفری را بعد از تایید، تعریف کنند می‌توانند آن را در سامانه زیارت بارگذاری کرده و از این طریق در معرض دید همه دفاتر زیارتی و خدمات‌گیرندگان قرار دهند.

به گفته او، شرکت‌های مجری، دفاتر خدمات زیارتی، زائران و کارشناسان ذی‌ربط در سازمان حج و زیارت می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

فرشید با بیان این‌که تمام فعالیت‌ها در سامانه جامع زیارت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و سریع‌تر به مردم برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند تمام اقدامات و درخواست‌های خود را در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام دهند و بسته‌های زیارتی را نیز از این طریق دریافت و انتخاب کنند.

او بیان کرد: ایجاد رقابت سالم و برخط، تنوع در بسته‌های زیارتی، توجه به تمام سلایق در قالب بسته‌های زیارتی، شفافیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت از جمله آثار راه‌اندازی سامانه جامع زیارت است.

این مقام مسؤول در سازمان حج یادآور شد: این سامانه در دست توسعه است و در حال حاضر فاز نخست آن رونمایی شده و در دسترس قرار گرفته و امید است با سرعت بیشتر سایر امکانات آن تکمیل شود و مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

سازمان حج و زیارت که به تازگی انحصار سفرهای زیارتی را از شرکت «شمسا» برداشته و به دفاتر خدمات زیارتی امکان فعالیت در مسیرهای زیارتی سوریه و عراق را داده است، متولی سفرهای زیارتی در خارج از ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۴:۰۷

سامانه ثبت نام سوريه.. واقعا سروكاريه.. حتى كافي نت ها خم از ثبت نام آن عاجزند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۴:۱۶

ازاين نظر ميگم سروکاریه بدلیل اینکه اصلا کد به موبایل بنام نمیاد تا ثبت شود.. معلوم نیست مشکل کجاست بعدها تاریخ ثبت نام باتمام میرسد.. وما هنوز منتظر کد میمانیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۳:۲۵

سلام انشالله که سفر سوریه باز شود من۳۰ سال در راهی سوریه مسافر میبردم خیلی خوش بود