• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400101208683
  • خبرنگار : 71415

۳۴ درصد آمریکایی‌ها توسل به خشونت علیه دولت را موجه می‌دانند

۳۴ درصد آمریکایی‌ها توسل به خشونت علیه دولت را موجه می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید مشخص کرد یک سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند توسل به خشونت علیه دولت کشورشان گاهی اوقات "موجه" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک پست، نتایج یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی واشنگتن پست/دانشگاه مریلند، نشان داده درصد کسانی که هم اکنون چنین دیدگاهی را پیدا کرده‌اند در مقایسه با نظرسنجی‌های سال‌های قبل افزایش چشمگیری نشان داده است.

این نظرسنجی که نتایجش تقریباً یک سال پس از یورش خشونت‌آمیز طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور منتشر شده، همچنین نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان موافق بودند که گاهی اوقات "توسل شهروندان به اقدام خشونت‌آمیز علیه دولت موجه است." از سوی دیگر ۲۳ درصد از دموکرات‌ها و ۴۱ درصد از مستقل‌ها هم از توسل به این خشونت بر مبنای وضعیت حمایت کردند.

در میانی گروهی که از نظرشان اقدام مسلحانه علیه دولت می‌تواند قابل قبول باشد، ۲۲ درصد گفتند که تهاجم به آزادی‌های شخصی می‌تواند چنین کاری را موجه سازد، در حالی که ۱۵ درصد به تصرف نظامی یا فروپاشی دموکراسی به عنوان عامل توجیه‌کننده آن اشاره کردند. سه درصد گفتند که اگر دولت آمریکا نتایج انتخابات را نپذیرد، توسل به خشونت علیه آن مناسب است.

سطح حمایت از چنین اقدامی در نظرسنجی‌های سال‌های اخیر روند افزایشی چشمگیری را نشان داده است. به گفته محققان، در سال ۲۰۱۵، ۲۳ درصد از آمریکایی‌ها خشونت علیه مقامات را تایید کردند، در حالی که پنج سال قبل از آن، ۱۶ درصد موافق این کار بودند و اواسط دهه ۹۰ نیز تنها ۱۳ درصد از این امر حمایت می‌کردند.

همین نظرسنجی نشان داد که ۹۲ درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که ترامپ تا حد زیادی در شورش شش ژانویه ۲۰۲۱ مقصر بوده است، در حالی که در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ۲۷ درصد چنین نظری داشتند.

بیش از ۱۱۰۰ بزرگسال در هفته قبل از عید کریسمس در این نظرسنجی شرکت کردند و حاشیه خطای این نظرسنجی معادل چهار درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha