• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400101208705
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۲ دی

بزرگداشت سردار/تبعات تصمیمات بنزینی/جزییات برنامه مراسم عزاداری فاطمیه

بزرگداشت سردار/تبعات تصمیمات بنزینی/جزییات برنامه مراسم عزاداری فاطمیه

دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی/ برنامه مراسم عزاداری فاطمیه با حضور رهبری/ تصمیمات بنزینی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، برگزاری مراسم ها و سخنرانی ها به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی از موضوعات خبری پربازدید امروز بود.

فرمانده قدس سپاه با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی در زمینه های مختلف جلودار بود ف  یکی از عرصه هایی که ایشان به صورت برجسته در آن جلودار بودند برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.

سردار اسماعیل قاآنی صبح روز یکشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از دیپلمات ها و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: ایشان ارتباط خوبی بین عرصه میدان و دیپلماسی ایجاد کردند. در این عرصه جلودار بودند و دفاع کننده از این منطق بودند.

محمدباقر قالیباف هم در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلیمانی در مقابل پابرهنگان و مستضعفان دست ارادت بر سینه می گذاشت و تعظیم می کرد، در برابر هیچ ابرقدرت و زورگویی سر خم نکرد و در مقابل آنها تا آخرین نفس ایستاد و نقشه آنها را خنثی کرد،  اظهار کرد: سلیمانی به جای سختگیری با مردم بر خود سخت می گرفت و با مردم مهربان و متواضع بود. با پیروی از مکتب سلیمانی و با اتکا به دو اصل خداباوری و مردم باوری می توان بر مشکلات غلبه کرد و همین منطق را که بارها در چهار دهه اخیر رهگشا و موفقیت آمیز بوده در سایر عرصه ها نیز به کار ببندیم.

در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراهش نیز حسن روحانی رییس جمهور سابق در پیامی با اشاره به اینکه شهادت سلیمانی، وحدت ملی در مقابل متجاوزان را به نمایش گذاشت، تاکید کرد: سلیمانی سرباز ایران و خادم ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی تواند او را در انحصار خود بگیرد و او را ابزار صف کشی های جناحی و سازمانی کند.

همچنین سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه  در بخشی از اظهارات خود در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن "نورا" با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی اظهار داشت: بخش مهمی از موفقیت‌های ما مدیون مجاهدت‌های ۴۰ ساله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، کسی که برای تحقق اهداف انقلاب شب و روز نمی‌شناخت.

به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خیابان ها و میادین نوار غزه هم مزین به تصاویر سپهبد شهید قاسم سلیمانی شد.

همچنین سخنگوی جنبش نجباء پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را یکی از اصلی‌ترین وظایف دولت بعدی عراق خواند و به اشغالگران آمریکایی هشدار داد که در هر پوششی، هدف گروه‌های مقاومت خواهند بود.

بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم بزرگداشت شهادت «سردار دل‌ها» فردا (دوشنبه۱۳) دی ماه ساعت ۱۴:۰۰؛ در مصلای امام خمینی(ره) با سخنرانی رییس‌جمهور برگزار می شود.

دیگر اخبار پربازدید مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

سردار سلیمانی منادی وحدت ارتش و سپاه بود

شهید سلیمانی الگوی دفاع مقدس را در جبهه مقاومت پیاده کرد

حاج قاسم همه فرزندان این ملت را فرزند خود می‌دانست

هنر مردان بزرگ بکارگیری استعدادهاست

روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز قهرمان ملی نام گذاری شود

مردم جهان از سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا متنفرند

بزرگداشت یاد سردار سلیمانی در بازار تهران

حاج قاسم یک اسطوره به یادماندنی برای تاریخ بشری است

ترور سردار سلیمانی هرگز نماد یک مزیت نظامی نبود

***

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای برنامه مراسم عزاداری فاطمیه را اعلام کرد.

 بر این اساس مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

گزارش ایسنا با عنوان "تصمیمات بنزینی و تبعات آن" از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: انتشار نامه محرمانه معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین در کیش و قشم در فضای مجازی و در پی آن اظهارات وزیر نفت در مورد اجرای تدریجی این طرح در کشور نگرانی‌هایی را بین اقشار مختلف مردم خصوصا در زمینه تورم و افزایش قیمت در کالاها ایجاد کرده که انتظار می‌رود تمهیدی برای آن صورت گیرد.

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (یکشنبه) دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha