• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400101208736
  • خبرنگار : 71588

دلیل استعفای مسؤول پرونده اسرای اسرائیلی از زبان خودش

دلیل استعفای مسؤول پرونده اسرای اسرائیلی از زبان خودش

مسؤول پرونده امور اسرا و مفقودشدگان اسرائیلی از دلایل استعفایش از این سمت پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، موشه تال، مسؤول پرونده امور اسرا و مفقودشدگان اسرائیلی خاطرنشان کرد، استعفای وی به این دلیل است که احساس می‌کند "اسرائیل" تمایل زیاد و کافی به بازگرداندن اسرا و مفقوشدگان ندارد.

وی در ادامه افزود: من می‌دانم که در حال حاضر پس از آخرین دور مذاکراتی که ما در دولت فعلی داشتیم، برنامه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر اراده و انگیزه کافی از سوی تصمیم گیرنده اسرائیلی برای قدم برداشتن در این مسیر وجود ندارد، همانطور که در دوران معامله شلیت فشارهای زیادی وجود داشت، اکنون نیز وضعیت به نفع جنبش حماس است و ما تحت فشار هستیم.

موشه تال همچنین تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای بازگشت سربازان و اسرای اسرائیلی وجود دارد.

وی درخصوص نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اگر او یک رهبر است باید تصمیماتی را اتخاذ کند و مسأله دیگر این است که تعهدات دولت‌های قبلی وجود دارد و اعدادی نیز وجود دارند که روی میز مذاکرات ظاهر شده و تخمین زده شده صدها اسیر فلسطینی دستانشان به خون اسرائیلی‌ها آغشته شده است. سال‌ها از جنگ ۲۰۱۴ می‌گذرد، ما همچنان موضع‌مان مشخص نیست.

تال همچنین اظهار کرد، آزادی اسرای زن فلسطینی امری مشروع است؛ اما بحث در خصوص اسرایی خواهد بود که می‌توانند آزاد شوند.

وی گفت، مصر مهمترین بازیگر میانجی در پرونده سربازان اسیر است و می‌تواند انگیزه هر طرح و برنامه‌ای حتی به صورت شفاهی را برای دستیابی به توافق ایجاد کند.

تال در خصوص معامله شالیت اظهار کرد، مدیریت متفاوت آن درست است و "اسرائیل" باید فهرست اسامی را تهیه می‌کرد نه جنبش حماس.

در همین راستا، لئیا گولدن، مادر هدار گولدن، افسر اسیر اسرائیلی در گفت‌وگویی رادیویی گفت، اسرائیل ارزش‌های اصلی خود را رها و به آنها اهانت کرده است، زیرا اسیران جنگی‌ای دارد که برای بازگشت آنها کار و تلاشی نمی‌کند. 

وی ادامه داد: همه به ارزش معامله گلعاد شلیت استناد کرده‌اند و می‌خواهند فرزندان ما بهای آن را بپردازند و در جریان دیدار با وزیر ارتش و رئیس ستاد ارتش صراحتا به ما گفته شد که برنامه‌ای برای بازگرداندن آنها وجود ندارد. ما خواهان بازگشت سربازان هستیم و ما در شرایطی قرار داریم که در خصوص آن سوال نمی‌شود و این خیانت به ما، سربازان و ارزش‌های آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha