• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101208794

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

بارش‌های رگباری با احتمال تگرگ و بروز خسارت در خراسان رضوی

بارش‌های رگباری با احتمال تگرگ و بروز خسارت در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اغلب نقاط استان و بروز خسارت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس این اطلاعیه طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای فعال در نواحی جنوب غرب کشور قرار خواهد گرفت که ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد از اوایل وقت دوشنبه، ۱۳ دی ماه، شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و بروز خسارت در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده این بارش‌ها در اغلب نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرکزی، نیمه جنوبی و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی و احتمال ایجاد سیلاب در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

همچنین در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش‌ها عمدتا به صورت برف همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید همراه است که این وزش باد شدید و کولاک برف سبب کاهش دما و دید، لغزندگی محورها و معابر، تشکیل مه و اختلال در سیستم حمل و نقل استان می‌شود. 

کاهش محسوس دمای روزانه هوا نیز بین پنج تا هفت درجه به ویژه برای روز سه‌شنبه، ۱۴ دی، پیش‌بینی می‌شود.

 بیشترین میزان بارش‌ها طی صبح دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری در شهرستان‌های بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت‌ جام، تربت‌ حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوهسرخ، مه‌ولات، زاوه، خلیل‌آباد، بردسکن، فریمان، سرخس، چناران، کلات، درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و شهرستان مشهد و ارتفاعات بینالود و هزارمسجد خواهد بود.

با توجه به این هشدار عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha