• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400101208938

رمز موفقیت شهید سلیمانی چه بود؟

رمز موفقیت شهید سلیمانی چه بود؟

ایسنا/قم جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: اگر بخواهیم شخصیت حاج قاسم را تبیین کنیم، اینکه چگونه شهید سلیمانی می‌شود سردار دل‌ها! باید گفت خدمت به پدر و مادر مهم‌ترین عامل موفقیت‌های مادی و معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، در نشست ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی، در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، رمز موفقیت سردار سلیمانی را خدمت به پدر و مادر دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم شخصیت حاج قاسم را تبیین کنیم، اینکه چگونه شهید سلیمانی می‌شود سردار دل‌ها! باید گفت خدمت به پدر و مادر مهم‌ترین عامل موفقیت‌های مادی و معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: در زمان رژیم منحوس پهلوی، پدر شهید سلیمانی به دلیل وضعیت نامطلوب کشاورزی و ناتوانی در پرداخت اقساطِ وامی که برای امور کشاورزی خود گرفته بود مورد پیگرد عوامل رژیم قرار گرفت، حاج قاسم سلیمانی که آن زمان ۱۳ سال داشت بااینکه فرند بزرگ‌تر نبود اما برای جلوگیری از این قضیه از روستای قنات ملک به شهر کرمان می‌رود و با درآمد از حق‌الزحمه کارگری، اقساط وام پدر را می‌پردازد.

وی افزود: آمدن شهید سلیمانی از روستای قنات ملک به شهر کرمان و حضور در یکی از مساجد شهر موجب آشنایی وی با شهید «حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب» می‌شود. از سردار سلیمانی شنیده شده است که در ارتباط با این شهید گفته است: مبارزات انقلابی من از زمانی آغاز شد که سخنرانی‌های شهید کامیاب را در کرمان شنیدم و از طریق ایشان وارد مبارزات شدم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس اظهار کرد: ارتباط سردار سلیمانی با شهید کامیاب، باعث آشنایی حاج قاسم با عالم بزرگوار سید کمال موسوی گردید، عالمی که در عرفان و اخلاق با امام خمینی (ره) جلسات خصوصی داشت.

وی افزود: وقتی سال ۶۶ سید کمال تصادف کرد، خبر به امام رسید، امام به شدت ناراحت شدند؛ حتی رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که من وقتی به مدرسه علمیه در کرمان رفتم، با حضور سید کمال دوری از خانواده و دیگران را فراموش کردم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی ادامه داد: حاج قاسم با سید کمال ارتباط داشت. شب عملیات والفجر ۸ بنا بود نیروها به سمت فاو حرکت کنند. بعد از جنگ، در جمع خانواده شهدا در کرمان بارها این جمله را گفت که وقتی بچه‌ها خواستند از اروند عبور کنند، هرچه فکر کردم دیدم شدنی نیست. اروند را به حضرت زهرا (س) قسم دادم و مطمئن بودم پیروز می‌شویم. در جای دیگر خاک‌ریز را به حضرت زهرا (س) قسم‌ دادم که مواظب بچه‌ها باشد.

وی اظهار کرد: این عشق ادامه‌ می‌یابد که جلسه روضه هفتگی و محفل عزاداری حضرت زهرا (س) توسط حاج قاسم برقرار می‌شود. نکته جالب اینجاست که اشکی حاج قاسم در خانه می‌ریخت، در جلسات و محافل عمومی روضه نمی‌ریخت. این عشقش به اهل‌بیت بود.

وی بابیان اینکه حاج قاسم گاهی اوقات روزی ۲۲ ساعت کار می‌کرد، افزود: در یک سفر در سوریه ‌و عراق که ۱۵ روز طول کشید، شهید پور جعفری به من گفت که حاج قاسم در این مدت ۱۰ ساعت هم‌نخوابیده است. بسیاری از کتاب‌های آیت‌الله مطهری و مصباح را خواند. کتاب‌های دفاع مقدس را می‌دادم در سفر می‌خواند و حتی گاهی می‌گفت که نظرم را گوشه کتاب نوشتم. قرآن هم وقتی می‌خواند، تفسیر خودش را حاشیه آن می‌نوشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه در جلسه‌ای در سوریه بودیم که تا حدود ساعت ۲ بامداد طول کشید، گفت: حاج قاسم آن شب به شهید پور جعفری گفت من بروم ۲ ساعت بخوابم خستگی‌ام دربیاید. دیدم که چراغ اتاقش روشن و در حال مطالعه است. هیچ جلسه‌ای نبود که همه حرف‌هایشان را بزنند و حاج قاسم صحبت کند، حرفی نو در آن نباشد. این حاصل دقت و تدبیر و مطالعه حاج قاسم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha