• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101208955
  • خبرنگار : 50093

اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی نخستین جشنواره عکس خراسانگرد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ در مراسم پایانی این جشنواره در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده استان خراسان رضوی از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره است.

یوسف بیدخوری افزود: از آنجایی که خراسان رضوی دارای قابلیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی است، معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه‌ها اهمیت فراوانی در شناساندن منطقه خراسان دارد.

وی عنوان کرد: اگر نتوان در حوزه گردشگری کار معرفی و نمایشی لازم را انجام داد، معرفی این خطه و منطقه ناقص خواهد ماند. به همین دلیل می‌توان گفت جشنواره خراسانگرد با هدف معرفی جاذبه‌های خراسان رضوی در عرصه فضای مجازی به عنوان پایه تبلیغات برای آینده طراحی و اجرا شده است.

دبیر جشنواره عکس خراسانگرد با بیان اینکه سفر مسافران و زائران بیشتر منحصر به مشهد می‌شود و ۹۵ درصد فعالیت‌های حوزه گردشگری در مشهد رخ می‌دهد، ادامه داد: این هنر ماست که از این حجم بالای ورودی گردشگران و زائران به مشهد در سایر شهرستان‌ها هم بهره برده و هدایت آن‌ به سمت جاذبه‌های شهرستانی را بالا ببریم.

بیدخوری اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری به فردی گردشگر می‌گوید که حداقل یک شب در مقصدی اقامت داشته باشد؛ بنابراین اقامت در این زمینه اهمیت فراوانی پیدا می‌کند و وجود جاذبه‌های گردشگری نیز در جذب مسافر بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: باید در حوزه گردشگری به اقتصاد گردشگری توجه کرده و به آن برسیم تا تمام مردم بتوانند از مزایای آن به خوبی بهره برده و استفاده کنند.

معرفی عالمانه و هنرمندانه خراسان با تداوم برگزاری جشنواره خراسانگرد

رجبعلی لباف‌خانیکی، پژوهشگر و باستان‌شناس خراسانی به پیشینه تمدنی خراسان اشاره کرد و گفت: خراسان همواره در طول تاریخ بستر فرهنگ و تمدن‌سازی بوده است.

وی افزود: امیدوارم جشنواره عکس خراسانگرد که امری حسنه و در راستای رسالت‌های اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است، تداوم یابد و بتواند معرفی عالمانه و هنرمندانه را از طریق جشنواره ادامه دهد.

اختتامیه نخستین جشنواره عکس خراسانگرد برگزار شد

جشنواره خراسانگرد به دنبال معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان است

محمدرضا پهلوان، رئیس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه عکاسی و عکس یک رسانه پرقدرت و گویاست که می‌تواند دنیا را متحول کند، گفت: این هنر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب با زبان و بیان هنر منتقل می‌کند.

وی اضافه کرد: خراسانگرد به دنبال معرفی تاریخ و فرهنگ خراسان در سه حوزه مهم گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی به ویژه در نقاط کمتر شناخته شده گردشگری استان است.

پهلوان ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای عکاسان حرفه‌ای، آماتور و عموم مردم علاقه‌مند به هنر عکاسی است. جشنواره خراسانگرد همچنین این فرصت را فراهم کرده تا تمام علاقه‌مندان با دوربین عکاسی یا موبایل خود به ثبت و ضبط تصاویری از اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی پرداخته و علاوه بر رقابتی سالم دین خود را معرفی خراسان ادا کنند.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: گروه داوری از بین ۱۷۶۳ عکس ارسال شده به دبیرخانه جشنواره که متعلق به ۲۶۴ نفر عکاس بوده است در سه مرحله به داوری پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده هنگام داوری ۳۱ قطعه عکس برای شرکت در بخش اصلی و حضور در رقابت انتخاب شد که در نهایت برترین‌ها از مجموعه عکس، تک عکس، بخش مردمی و در نهایت بر اساس حمایت در صفحه مجازی اینستاگرام انتخاب و معرفی شدند.

پهلوان ادامه داد: به همین منظور نمایشگاه عکسی از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره خراسانگرد به صورت همزمان در موزه بزرگ خراسان برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha